woensdag 14 augustus 2013

jezus redt :-)

 
Soms zomaar rijd je ergens, dit keer in Gouda, en zie je zomaar een bekende tekst,
Jezus Redt, het gekke is dat ik dan meteen de link leg met Robert long met een prachtige tekst die bij dit lied zat. In mijn onschuld denk ik nog wat aardig dat men dit lied van Robert Long gebruikt, mede omdat hij als homosexuele medemens door menig christenen is uitgesloten, laat staan in de armen gesloten. Dit treft helaas nog vele jongeren die homo zijn en dat mag nog steeds in 2013.... en ergens anders op de wereld is het nog veel erger daar mag je zelfs niet van de regering van iemand houden van het zelfde geslacht ( in totaal in 30 landen is het verboden, en in sommige landen staat zelfs de doodstraf op het houden van iemand van het zelfde geslacht) . Ik zal niet zeggen welke landen , maar ik denk dat als we naar de olympische spelen gaan dat ik hoop dat alle sporters bij de opening naast de vlag van hun eigen land de vlag met regenboogkleuren meenemen, allemaal als man en man en als vrouw met vrouw hand in hand gaan lopen, en allerlei symbolen waaruit blijkt dat ze de homosexuele medemensen steunen. Dit zou ik zeer waarderen en ik denk dat dat meer oplevert dan het boycotten van de spelen. Alleen heb ik het stille vermoeden dat we gewoon onze ogen sluiten en het maar laten gaan al blijf ik geloven in het goede van de mens. Zeker nu een site bestaat met JEZUSREDt.nu naar het lied van robert long, al denk ik dat ze dat niet beseffen, wie weet wel na het lezen van dit blogje..
Natuurlijk heb ik de initiatief nemers van deze prachtige posters een keurige mail gestuurd dat ik het geweldig vind dat ze zo het lied en de tekst van de zanger robert long aandacht geven.. nu wacht ik alleen nog op een reactie (ik denk dat die niet komt of dat ik meteen tot hel en verdoemenis ben gebracht)
Hier onder het mailtje dat ik gestuurd heb naar de stichting www.jezusredt.nu , een afrader om te bezoeken om eerlijk te zijn.
 
Hallo

 

ik wil graag jullie een groot compliment maken dat jullie zulke mooie posters maken  met de tekst “Jezus Redt”

Ik vind dit een mooi gebaar naar Robert Long die een pracht van een lied heeft geschreven en gezongen over JEZUS REDt.

Wat aardig dat jullie staan achter de tekst van dit lied zeker omdat het door een homoseksuele zanger is geschreven

en met de spelen in moskou en de wet daar kan ik alleen maar jullie actie ondersteunen.

Mijn complimenten en dank jullie wel dat jullie op deze manier toch ons steunen

met vriendelijke groet

Harry Wanders
 
 
Jezus redt van Robert long(de titel is een link naar het liedje van Robert)
 
Toen het Christendom op aarde kwam
En ieder mens het recht ontnam
Om zo te leven als hij dacht dat het goed was
En heel de aardkorst dik bevlekt met bloed was
Werd het meteen de hoogste tijd
Dat heidenen na zware strijd
Door legers door de kerk geleidt
Van hun cultuur werden bevrijdt

Dat hield men eeuwenlang in stand
Vol liefde werd de rechterhand
Van dieven, slaven, kinderen en vrouwen
Als zij een misstap deden, afgehouwen
Men zorgde voor een schuldcomplex
Wanneer je rondliep in iets geks
Of je ten buiten ging aan sex
Je stond al snel bekend als heks

Jezus redt, Jezus redt, alle mensen opgelet
Jezus redt, Jezus redt, enkel door het gebed

Soms wordt een land vol hongersnood
Bezocht door weer zo'n vrome kloot
Die steeds dezelfde oude kool komt stoven
En roept, vanuit zijn draagstoel blijft geloven
Die zegenend naar mensen zwaait
Voor ieder lijk zijn hoofd omdraait
Elk argument van tafel maait
En steeds opnieuw de mensen paait
Al jaren gaan er stemmen op
Voor pil en voor geboortestop
Maar Rome weigert steeds om te beperken
Dat zou de zedeloosheid maar versterken
Elk recht wordt u nog steeds betwist
En sex blijft steeds de anti-christ
Hij die door zijn orgaan slechts pist
Heeft steeds voor duizenden beslist

Jezus redt, Jezus redt, alle mensen opgelet
Jezus redt, Jezus redt, enkel door het gebed

Maar kijk, men is veranderd want
Rooms-katholiek en protestant
Begonnen toch hun grip wat te verliezen
Men moest toch wel een andere koers gaan kiezen
Men was geweldig in zijn sas
Want wat ontdekte men alras
Toen men nog eens de bijbel las
Dat Jezus ook een hippie was
De wereld kraakt aan alle kant
En grote delen staan in brand
Je zou dus zeggen, helpt het onheil weren
Het gehuichel moeten wij de rug toe keren
Maar niets daarvan, vergeet het maar
Het is Boedha hier, Jahova daar
Men draaft getuigend door elkaar
En heeft de oplossing al klaar

Jezus redt, Jezus redt, alle mensen opgelet
Jezus redt, Jezus redt, enkel door het gebed

Het is maar al te waar helaas
De paus, de kerstman, sinterklaas
Ze zijn al eeuwen lang de baas
En eeuwen lang al even dwaas

Jezus redt, Jezus redt, alle mensen uit de nood
Jezus redt Jezus redt Jezus uit de goot

Geen opmerkingen:

Een reactie posten