dinsdag 27 augustus 2013

alles kan een mens blij maken

Gisteren was al een bijzondere dag, met vriend Frans wezen shoppen in het gedeelte van Capelle met daarin de woon mall... gave winkel, ik heb me beheerst maar ik weet zeker ik ga terug daar heen want het is prachtig en veel dingen die ik niet nodig heb maar graag wil om ze na een aantal maanden weg te kunnen doen. Het zijn vaak juist die impuls inkopen die mij de laatste tijd doen besluiten dat ik het niet wil en dus niet koop. Het is natuurlijk ook zo, dat hoe ouder je word, je alles eigenlijk al hebt, of weet dat dat wat er nu ligt echt niet gaat werken hoe leuk ook bedacht, en dus hou je uiteindelijk wat geld over voor de echte leuke dingen zoals uitgaan naar het theater, de bios,  lekker uit eten en noem maar op. Met vriend Frans is het shoppen altijd een feestje, zo gisteren ook, het nadeel van het shoppen is dat je daarna als een soort van nieuwbakken pakezel loopt te zeulen naar de auto om daar alles in te laden en om daarna weer gewoon verder te gaan met nog meer te halen. Gisteren was erg geslaagd in ieder geval. Nadat de benen moe waren, de inkopen voor vriend Frans in zijn huis waren, we in het huis behoorlijk aan het werk zijn geweest met schroeven, sjouwen en versjouwen van meubels, nog snel een gekocht kastje terug hebben gebracht, zijn we daarna lekker met elkaar uit eten geweest.. een heerlijk dag en dat maakt mij dan zo intens gelukkig en blij dat ik geniet van elke seconde van dat soort momenten. Vandaag had ik een ander groot hoogtepunt, de vastgelegde afspraak van al maanden ging door. Vandaag ging ik met vriend Peter en de drie kids een ochtend Blijdorp doen. Even was ik vergeten dat als men kinderen heeft men een heel andere ritme heeft dan een man alleen, en dus half 9 een hele normale tijd is.. terwijl ik dan denk dit is onmenselijk voor een normaal mens. Goed ik heb me dus heel keurig uit mijn bed gehezen om half 7 en zat dan ook om half 8 in de auto om af te reizen naar vriend Peter. Bij aankomst bleek de hele familie net waker en zaten heerlijk te ontbijten. Is een erg gezellig gezicht en ik geniet daar dan ook weer elke seconde van. Zeker nu de jongens wat meer gaan praten en het zulke donderstenen worden heerlijk. Na het ontbijt in de auto opweg naar Blijdorp, in Rotterdam. We hadden al gezegd we gaan niet erg lang door, het ritme moet gehouden worden dus vroeg naar Blijdorp en vroeg terug in verband met de verplichte slaapuurtjes etc.
In Blijdorp is het heerlijk lopen en genieten, vooral het kleine nieuwe olifantje wat er loopt, is prachtig om te zien. Het viel me echt op hoe actief de dieren zijn op dit vroege uur, ze bewegen echt. Waar ik soms denk dat de dieren niets doen  en ze er alleen maar liggen voor de lol , was er nu volop beweging in de tent. EEn aanrader om gewoon echt vroeg bij Blijdorp te zijn, ochtendstond heeft hier dus echt beweging in de mond... Nadat we een gedeelte hebben gedaan met z'n vijfen zijn we terug gereden naar het huis om nog even wat te praten. Daarna ben ik naar de sportschool gegaan, om het lijf weer even extra beweging te geven, de wat aangekomen vakantie kilos moeten weer terug naar weg. Naar de action om wat spullen te halen voor school. Even langs de Halfords, omdat mijn splitter in de auto stuk was en ik dus daardoor niet twee dingen tegelijk kan aansluiten aan mijn aansteker wat soms erg lastig is. dus nu maar eens weer een nieuwe gekocht, aangezien mijn oplader voor de i Phone ook al verdwenen was die ook meteen gekocht, terwijl ik de nieuwe splitter aansluit vind ik ineens mijn oplader voor mijn i Phone dus ik dacht meteen, en ik hoor bepaalde mensen nu denken, die de inrichting van mijn auto kennen en weten wat voor zooi ik er altijd in heb, ruim dan op sukkel. Vind ik dus mijn oplader weer terug. Deze meteen ruilen bij Halfords, want dat heb ik gisteren wel geleerd van vriend Frans, dat wat teveel is terug brengen en dat geld uitgeven aan andere dingen die leuk zijn. Bij terug komst in de winkel, waar een oud leerling van mij werkt, bleek dat hij zijn eigen personeels korting had gebruikt om mijn gekochte dingen wat goedkoper te laten zijn, dit vind ik zo lief en zo gaaf, ben ik helemaal wat raar van dan meteen.. zo intens lief van dat joch. gaaf vind ik dat..  Snel langs de little voor de benodigde voedsel, en dit keer gelukkig geen mensen die vroegen om een speciale behandeling van mij, naar huis waar ik de laatste stukjes heb aangepast aan de workshop die nog af moest voordat we aan de slag kunnen met het project. Opgestuurd en dan vanavond nog ff thee drinken bij vrienden en dan zit de dinsdag er ook op.. en wederom alles kan een mens gelukkig maken, als is het de laatste week van de zomervakantie die slechts 7 weken mocht duren, ben ik een intens gelukkig mens met de goede mensen om mij heen waar ik zo van hou.. heerlijk
Voor de fotos van Blijdorp volg de link, niet schrikken er zitten soms schokkende beelden bij





Geen opmerkingen:

Een reactie posten