vrijdag 2 augustus 2013

Dag 3 in Praag

Deze dag stond in het teken van Wenceslasplein, Het plein waar het ooit allemaal begon met de revolutie . Het is opzicht niet zon bijzonder plein maar je moet er wel geweest zijn. Hotel Europa hebben gezien en tevens moet je er ook hebben gelopen om te kijken naar de mensen die er lopen. Natuurlijk heb ik daar ook met mijn voeten in een fontein gezeten, het werd een beetje iets van als het kan dan doe ik het maar want je weet nooit wanneer de volgende voetbad er aan komt. Het is inmiddels een giga rage geworden in Praag, we zagen steeds meer mensen dit doen. Op het plein zijn we gaan zoeken naar het omgekeerde paard in het winkelcentrum Lucerna, en gevonden, het is zo wie zo een prachtige plek waar hij hangt om te zien en het is een reactie geweest op de vele pompeuse beelden die in de stad zijn. Prachtig om te zien. Verder dwalend bedachten we dat we maar een etc. moesten doen en dat werd de dansende toren Tsncici dum. Een modern bouwwerk in de stad. Terwijl we daar naar onderweg waren besloten we  om maar samen te picknicken in een parkje waar we toch door heen liepen. Onderweg zagen we een Albert en onze eigen Appie is er een luxe warenhuis bij, maar hier is alles te vinden wat wij nodig hadden, eten en wat drinken en tevens een heerlijk stuk fruit. Lekker in het parkje gezeten  en genoten van het heerlijke weer. Voetjes lekker in de fontein en we konden weer verder samen Onderweg kwamen we een kerk tegen en daar konden we in, daaronder zit een cripte waarin  iets is gebeurt wat ik nu alweer vergeten ben. Het heeft iets te maken met  vijf mannen die iemand wel of niet vermoord hebben en die daar geloof ik zelfmoord hebben gepleegd. Maar zeker weten doe ik dat niet. Deze kerk is bijna nooit open maar wij hadden het geluk dat we er in konden. Men was er druk aan het repeteren op een lied, Niet zo mooi als het Ave Maria  in Wenen maar wel mooi om te horen.  Ben de afgelopen twee weken al meer in de kerk geweest  dan ik het hele half jaar hiervoor ben geweest. In elke kerk steek ik trouw een kaarsje op voor mijn vader, en voor anderen die ik verloren ben op wat voor manier dan ook. Na de kerk hebben we de Dansende toren bekeken en hij is prachtig om te zien. Na deze toren met de metro naar de televisie toren met de kruipende kinderen,  zo mooi om te zien, het raakt door zijn eenvoud  of ik weet niet wat het is maar prachtig. Tot mijn grote verbazing wilde vriendin Kitty  de toren in en dat hebben we gedaan, 93 meten boven de grond kijken over Praag, en zitten in heerlijke stoelen die je hierboven ziet. prachtig wat mooi. Als toetje zijn we over de karlsbrug gelopen  om naar de rederij te gaan met een schoepen boot om een rondvaart te maken over de Moldau, een prachtige toch onder 5 bruggen door met veel heel veel informatie maar dat kan je blokken. Heerlijk terug naar het hotel om daar te eten, en het was een heerlijke maaltijd en daarna terug naar onze kamers om te gaan slapen naar een boeiende, warme en prachtige dag.
 
 
grapje in een park
uitzicht televisie toren

 
uitzicht televisie toren
schilderij van de babys



de boot die we echt wilden met schoeprat
rondvaart op de Moldau




beeld op het Wenceslasplein
mark en spencer met een beroemd
balkon


omgekeerde paard in Lucerna
 


kaarsje in de kerk
bijzonder decor op dit huis
 


leuk doorkijkje


gewoon een pracht foto




kerk waar werd gezongen
dansende toren


balkon scene



de toren met de babys
de Baby's op de televisie toren






Geen opmerkingen:

Een reactie posten