zaterdag 8 september 2012

Een "date" en eten met Lucas...

 
 
Af en toe heb ik zon dag dat ik denk, zeker nu ik nog zo gezellig de buren wakker blaf met mijn gehoest en gesnotter, laat ik een keer lekker koken en iets nieuws proberen, gewoon niet nadenken maar stom en klakkeloos volgen wat er op de verpakking staat.. heerlijk... vandaag had ik zin in Lucas, al die andere variaties van de vrouwen was het net niet en ik had net vegagehakt gehaald bij de aldi, dus de combi C1000 zijn Lucas met de gehakt van de Aldi leek mij een uitstekende combinatie en ook lekker simpel.. en dat is het.. je hoeft niets te bedenken, je moet een keus maken uit of een oven gerecht, of een meerpansgerecht of een wokgerecht.. toen ik zag dat je bij het ovengerecht een ovenschaal, een wok en een hapjespan en alluminium folie nodig had en bij het meerpansgerecht ( het woord zegt het al meer pannen) 3 koekenpannen, was ik snel klaar.. het werd dus het wokgerecht.. 1 wok en daar mik je alles in... ook kwa tijd was dit ideaal, want het ovengerecht duurde 30 minuten, meerpansgerecht 20 minuten en ja hoor de wok, 15 minuten, en als ik ga koken wil ik snel en kort in de keuken staan, zeker als Lucas van de partij is.. want die moet toch wel extra aandacht. Zeker nu hij hier voor het eerst op bezoek is.. en inmiddels over mijn aanrecht verspreid ligt uitgestald. Ik snap al die zakjes niet eens laat staan of ik hem wel begrijp.Maar goed we gaan aan de slag en volgens de omslag is het zo simpel en eenvoudig dat zelfs de grootste kluns het kan.. ik moet zeggen wat ik erg aardig van van de fabrikant dat ze geen foto hebben geplaatst van hoe het gerecht er uit gaat zien aan het einde, dat is zo frustrerend altijd, terwijl men een prachtige mooie schotel neerzet op een plaatje zit ik altijd met de een of andere gaar bruinachtig zootje op mijn bord en als ik het dan naast het plaatje leg... dan ziet dat van mij er nooit echt smakkelijk uit. Heb er wel een oplossing voor inmiddels, ik zet mijn bord voor me neer, en leg het plaatje duidelijk in zicht en eet dan mijn bord leeg terwijl ik naar het plaatje kijk.. dat werkt behoorlijk goed kan ik je vertellen. Misschein is dit wel de oplossing voor menig overgewicht mensen die er zijn, je maakt een bordje brinta en zet daar een plaatje bij van een heerlijk gebakje, en dan eet je het op.. kortom het plat met plaatjes dieet..... ik denk een gat in de markt.. je krijgt alleen dat nog te eten wat niet lekker is en dus ook niet dik maakt. maar aangezien de term gezond en lekker vaak samen gaat,  begrijp ik ook niet want zo lekker is gezond niet.. laten we eerlijk zijn.. een dikke reep chocolade, of een super gebak met heel heel heel veel slagroom of een enorme dikke magnum met veel nootjes en weet ik wat nog meer.. is niet gezond maar lekker....  maar als je daar tegen overzet een komkommer met een karig dipsausje van magere yoghurt en een snipper munt erdoor, of een bak groente gewokt in een heel klein scheutje olie met de beet er nog in en je proeft de smaak.. of een wok schotel alle lucas met alle gezonde dingen erin...... kortom gezond en meestal net niet de smaak die je lekker vind, dat weet ik wat gezond is en dat is zeker niet altijd lekker.. Denk maar aan de jaren 80 toen macrobiotisch zo in was.. de onbespoten groentes... heb je ooit een blije tomaat gezien van joepie ik ben onbespoten.. terwijl de wormen en de insekten blij van zijn leven genoten... of een blije appel die zgn onbespoten van de boom is gevallen vol met butsen en kneuzingen... en sterker nog... de mensen die macrobiotisch eten... er bestaat geen ongezond uitziende mens als je eerlij bent.. mager  in geitenwollen sokken, in broeken van linnen en truien van zelf gesponnen en gebreide  van schapenwol... in van die heerlijke birkenstocks... kortom ik heb mijn punt gemaakt gezond en lekker gaat niet samen.... maar ik moet bekennen Lucas kun je goed mee afspreken en is goed te eten... en aangezien ik er stiekem toch nog een extra klodder mayo over heb gedaan, wat niet mag volgens het recept. ook nog lekker ongezond.... heerlijk..


Geen opmerkingen:

Een reactie posten