vrijdag 3 december 2021

That chrismas channel

 

Het is afschuwelijk.. de kerstboom staat nog niet eens,  ik zit nog uit te kijken naar pakjesavond want daarna mag ik de kerstboom opzetten, dus daar verheug ik me op.. maar nu al op RTL 8 allemaal kerstfilms.. en wat geniet ik er van.. heerlijk.. totale onzin, volgens het vaste stramien, voorspelbaar, maar heerlijk.. en altijd aan het eind zit ik met tranen in mijn ogen te kijken.. terwijl ik weet dat dit gaat komen.... ik word oud en overgevoelig geloof ik...

Tuurlijk herken in het patroon.. zoals uit vele romantische films... ze ontmoeten elkaar, krijgen ruzie, of iets anders waardoor er een misverstand ontstaat en dan pats boem ineens zijn ze weer samen en zoenen en einde film. tel daarbij het bekend sausje van kerstverhalen.. diepe ellende, er komt hoop en dan het ultieme geluk. gevolg je hebt een draak van een film maar oh zo lekker om te kijken

Het is nu een soort van paradijs voor mij, elke avond twee kerstfilms op tv, en hoe gek het ook klinkt, het komt allemaal op hetzelfde neer maar oh wat geniet ik van deze films.. het is alsof ik echt even niet meer hier ben en in een andere wereld leef

De kerstboom staat nog niet eens, Sinterklaas is nog niet het land uit.. maar toch ik ben al in de kerstsfeer wil al kaarsjes branden, wil  een kerststol kopen, ik wil alles wat met kerst te maken heeft zien en aanraken.. dwaal door de kringloop en zie dan inderdaad prachtige dingen voor kerst maar niet de felbegeerde vogeltjes helaas. maar dat komt vanzelf dat kan niet anders..  heerlijk wat kan ik genieten van de kerst en van de sfeer.

Al dat gedoe over een witte kerst, acht dat hoeft niet voor mij ik heb op mijn eigen manier een witte kerst, een witte boom, mijn beddengoed is wit.. etc. kortom ik heb een alternatieve witte kerst.

Traditie getrouw als ik soms ben ga ik op kerstavond naar mijn moeder en blijf ik daar slapen, om dan op eerste kerstdag met mijn moeder en broer en neefje de kerst te vieren samen.. heerlijk genieten samen.

Tweede kerstdag, ga ik met Heleen  als het kan naar de bazaar in Beverwijk om daarna in de avond aan te schuiven bij Lisette, haar dochter om daar de kerst te vieren.. kortom ik heb er zin.. 

laat de kerst maar komen.. nog maar 3 weken.. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten