zondag 13 september 2020

DOMINIHAMAAN

 

Het was zover, eindelijk weer na lange tijd konden we voltallig aanwezig zijn, en dus meteen een datum geregeld om samen te eten en wederom te genieten van elkaar en elkaars gezelschap.
 
 
 Om 17.00 werden we verwacht bij Marco en Anouk en natuurlijk de kids, Sem en Tijn.Dus om 16.45 was ik keurig geknipt, gestreken en geschoren en gestreken en kon ik op mijn postduiven instinkt naar het huis van Marco en Anouk rijden, mijn postduiven instinkt, dat weten de meeste mensen is perfect ontwikkeld, dus ik zag het helemaal zitten. Blij en vrolijk vertrok ik met de bos zonnebloemen naar daar waar we moesten zijn. Al blij rijdend ontdekte ik dat mijn postduiven instinkt me weer eens in de steek liet, eigenlijk zou ik daar niet verbaasd over moeten zijn , ik zou eerder verbaasd moeten zijn als ik er zo maar in 1 keer naar toe rij, maar goed, nadat ik tig keer de verkeerde afslagen had genomen, dat ik tig keer bij de verkeerde inritten stond, kwam ik uiteindelijk toch op tijd aan bij het huis van M en A.

Misjel en Dominique waren er al, dus dat was mooi, alleen Niels ontbrak nog hij had al geappt dat hij nog moest knippen en scheren  en dan zou hij ook komen. Nadat we er allemaal waren had Sem de tafelschikking gemaakt, Ik vind dat leuk hoe hij vanuit zijn eigen veilige wereld steeds meer mensen toestaat hij had bedacht dat hij op een hoek zou zitten, met tegenover hem zijn vader, naast hem zijn moeder en Do, daarna mocht ik naast zijn vader en Misjel naast Do, Niels mocht aan het eind van de tafel. tussen tussen mij en Misjel in.

Het voorgerecht bestond uit een zelfgemaakte preisoep, een heerlijke soep erg goed op smaak gemaakt en mooi gemaakt, daarbij kregen we broodjes met smeersels.

Het hoofdgerecht bestond uit zoete aardappel frietjes,  een broodje hamburger en gemengde gebakken groente.. met daarbij een salade.

Het toetje bestond uit een variatie op dood bij chocolade, en dat was lekker, met chocolade mousse zelf gemaakt, met brownie en slagroom. heerlijk.

Terwijl we nog een spelletje aan het doen waren kwamen Rene Bianca en Jay ook langs want ja Wie is de Mol moet wel gekeken worden. 

Het bleek al bij het begin dat we allemaal op iemand anders zaten. mijn gevoel zei vanaf het begin dat Horache het moet zijn, dat Ellie er zo snel mogelijk uit moet, omdat ik ergens vind dat ze het prachtige beroep van politie totaal verkeerd neerzet.. en daardoor juist een negatieve imago geeft.. maar dat kan zijn dat ik kijk met ogen van een zoon van een politie agent

Tijdens het kijken naar Wie is de mol, zette vriend Marco diverse hapjes neer, een bakje met rauwkost, een bakje met nootjes en een bakje chips.. 

Jay die met alle geweld naast mij wilde zitten pakte een handje vol chips, en hoe gul hij deelde het met mij.. ik dacht even wat lief, en wat zorgzaam. .totdat ik mijn hap nam... en het wilde doorslikken het waren dus hot pepper chips.. vreselijk.. dus inwendig vervloekte ik hem, maar ik was meteen weer genezen van de chips. Terwijl wij er met elkaar een beetje over zaten te geiten, zagen we Niels ook een stevige hand nemen, en in zijn mond stoppen.. we hebben ademloos toegekeken.. dit viel zo op bij de anderen, behalve bij Niels, dat we allemaal keken.. en tot het moment dat hij doorslikte zagen we die blik en die kop dat we allemaal acuut in de slappe lacht schoten.. zo vreselijk gelachen.. zeker omdat Niels dacht dat niemand het door had..

Zo ging het op een gegeven moment helemaal we hebben zo gelachen, ik had de tranen in mijn ogen geweldig zon groep mensen, van diverse leeftijden die het zo leuk met elkaar hebben en gewoon genieten van het samen zijn.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten