vrijdag 12 juni 2020

je zal het maar moeten doen....



Als dramadocent moet je toch erg creatief zijn, dus bedenk ik van alles voor die gasten, zoals nu ook een mime opdracht waarbij ze 8 voorwerpen moesten uitbeelden..

de 8 waren

zuurpruim
boekenlegger
perssinaasappel
brandhout
schuifmaat
bloemkool
bakbanaan
kneedgum


Het leuke is dat dit soort opdrachten ontstaan terwijl ik bijvoorbeeld aan het winkelen ben, buiten loop, koken etc het valt zo naar binnen en het is heerlijk .


Het leuke is als ik op school kom dat er leerlingen zijn die al lachen als ze me zien, sommigen zeggen al dat ik vast slap van het lachen zit te kijken,  ze hebben gelijk, ik lach me tranen met tuiten, mede omdat ze soms een woord niet begrijpen, wat ook de bedoeling is. 

Het leuke is dat sommigen beginnen zonder te lezen en je leest de  een na de andere emotie van hun gezicht, soms zie je een soort schok , bijvoorbeeld bij bloemkool of schuifmaat, samen met het woord zuurpruim zijn dit wel de leukste om te zien,

Bloemkool werd op zoveel veel verschillende manieren uitgebeeld variĆ«ren van een eetbare bloem, een bol op de grond tot de klassieker als borsten... geweldig 

Zuurpruim is al leuk om de verschillende gezichten en uitdrukkingen te zien.. ik kom niet meer bij... 

Al is het woord schuifmaat de topper, variatie van een geodriehoek die over de grond wordt geschoven, iemand die zelf over de grond schuift met het woord maat op zijn rug, iemand die een zgn vriend over de grond schuift.. of dat men gaat staan als schuifmaat... geniaal is het 

Kortom deze opdracht is weer een gouden vondst en heerlijk lachen ook 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten