zondag 3 augustus 2014

zuiderzeemuseum

 

 
Dinsdag met vriendin Kitty heerlijk uit geweest naar het Zuiderzeemuseum in Enkhuizen, of te wel bij Enkhuizen. Aangezien we niet gingen kamperen met elkaar, hadden Kitty en ik besloten om dan de dagen die we ineens over hebben, maar leuk in te vullen. Maandag echter ging het al mis, omdat de regen een stoorzender was, de giga overstromingen waren enorm, en dus zijn we lekker thuis gebleven. Dinsdag echter prima weer en leuk, dus gaan. We hadden om 11 uur afgesproken op de carpoolplek en zijn daarna met elkaar naar het museum gereden. Bij aankomst bleek dat er een giga rij stond, dus dat was balen, maar het ging snel, de dames achter de kassa zijn efficient en goed en voor je het door hebt ben je al 2 keer naar de wc geweest, heb je al op tig tenen gestaan, heb je al 4 bejaarden omgeduwd en ben je aan de beurt. Geen punt voor ons. Kortom we stonden vrij snel vooraan en konden met de museum jaarkaart gratis, juist GRATIS, naar binnen. Dit is natuurlijk een mooi kadootje dus wij de boot op, voor de mensen die het niet weten, je moet een boot op als je naar het eiland wilt, je kan ook via de stad maar met de boot is natuurlijk tig keer leuker, maakt het echt een uitje. We hebben heerlijk rond gedwaald op het eiland, en genoten van vroeger. Sommige dingen waren onbekend zoals de messenslijpplank, een lange lat met een bakje waarin zand zat. Men strooide wat zand op de plank en men ging het mesje scherpen door over de plank en over het zand te schuren, daarna liet men het zand weer in het bakje vallen en verloren ze niets. Erg leuk om te leren, Verder heerlijk rond gelopen door de huisjes, wel vond ik het jammer dat heel veel huisjes niet open waren, ze staan er maar je kan er niet in. Dat is toch wel jammer vind ik, omdat juist dat het zo leuk maakt de herkenning van dingen van Oma of Opa, etc. maar dat was minder sterk hier. Ondertussen zijn we nog even het dorp zelf in gelopen, hebben nog een kop thee gedronken met een appelpunt, waar ik prachtige foto heb gemaakt van een hond die op de uitkijk zit voor het raam. Zo prachtig. Het museum weer in en daar rondlopen en kijken naar wat we nog niet gezien hadden. We hebben de 1 na laatste boot terug genomen om naar Hoorn te vertrekken om te eten bij de sushi bar, waar we al eerder hadden gegeten. Het blijft bijzonder en lekker altijd, al hadden we misschien niet de salade op moeten eten die ik had meegenomen, want na 2 rondes zaten we al vol. Na het eten, terug naar mijn auto en terug naar huis. Gelukkig was het nog erg vroeg, dus ik ben nog even snel naar de sportschool gegaan, om de nodige kracht oefeningen te doen, dat moet tenslotte ook bij gehouden worden. Tijdens het trainen raakte ik aan de praat met een trainer daar, en dat was zo leuk, dat de tijd vervloog en voor ik het wist wat het kwart over 10. Zo lang ben ik nooit in de sportschool maar vond het leuk en gezellig. Wat een heerlijke afsluiting van een geweldige dag. Kortom weer een dag om lief te hebben.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten