vrijdag 29 augustus 2014

Apenheul

 
Vandaag was het dan zover, met de vrienden Frans, Christian, en Rick, gingen we naar de Apenheul. Via vriendin Yvonne, had ik een deal gesloten, zij had een kaartje gewonnen bij de vriendenloterij, en ik had een andere prijs, die ik liever niet had, we hebben geruild. Zo kon ik dus de drie kornuiten verrassen met een leuk uitje naar Apeldoorn. Inmiddels zijn vriend Frans en ik daar kind aan huis, ze leggen nog net niet de rode loper uit maar het scheelt niet veel. De nacht voordat we naar de Apenheul zouden gaan ben ik bij vriend Frans wezen slapen, dit is veel handiger in verband met de reistijd en met het hele gedoe wat je anders hebt en het heen en weer reizen. De ochtend begon met een heerlijk ontbijt en wij onderweg waar we bij de Apenheul de vrienden Christian en Rick zouden ontmoeten. Onderweg natuurlijk al regelmatig appjes gestuurd en tot mijn stomme verbazing komen ze ons ineens voorbij rijden, wat natuurlijk erg grappig is. Bij aankomst, meteen door naar de kassa, en naar de afdeling koffie met gebak. Dat moet natuurlijk als eerste, daarna zagen we wel weer. Na de koffie en gebak door naar de beveiligde aap blijf met je klauwen van mijn spullen af, en daar in onze kostbare spullen gestopt. Lopend door het park is het eerste gedeelte eigenlijk erg leuk, omdat je dan inderdaad aapjes op je kan krijgen en het gewoon leuk is ze te zien. Gaandeweg het park, en het is een heel groot gebied, viel het me uiteindelijk wat tegen. Het park is prachtig, je loopt er heerlijk rond door een mooi stuk natuur, maar de apen die er zijn, die je kan zien vallen tegen. Voor mijn gevoel waren er meer apen in de Beekse Bergen. Nadat we twee uur hadden gelopen zijn we met elkaar naar het restaurant gegaan om lekker wat te eten.  ( sorry Marijke geen foto) Ik had een veggie broodje, een broodje met gebakken groente, met kaas en een ei, heerlijk. Daarna met elkaar door het park gelopen, geweldig, we zijn natuurlijk heel enthousiast de uitkijktoren beklommen, en dat was genieten. Natuurlijk hebben we overmoet en besloten we als jonge honden het natuurpad te volgen waar we herten en wilde zwijnen zouden zien van 5,9 kilometer. Dat moet geen punt zijn vonden we. Het was een heerlijke wandeling door een natuur gebied, met veel modder en bordjes vol educatieve teksten die je in het begin nog braaf leest maar uiteindelijk niets mee doet, okey 1 bordje hebben we omgedraaid.  Na de lange wandeling besloten om het mooie Apeldoorn maar te verlaten en te gaan eten in Reewijkerhout, omdat het een heerlijk restaurant is en waar je ook heerlijk kunt zitten. In twee auto's erheen met natuurlijk steeds elkaar weer even in halen en dan weer verder. Bij het restaurant aangekomen hebben we heerlijk zitten eten, en natuurlijk hebben we grappen en grollen gehad, vreselijk veel gelachen en zo ontspannend als het maar kan genoten van alles Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen dat we een geweldige dag hebben gehad en hebben genoten. Na het eten heb ik Frans nog even terug gebracht naar Capelle en daarna ben ik heerlijk in mijn tempo naar huis gereden, en thuis natuurlijk de foto's gekeken en na zitten te genieten dat ik zulke geweldige mensen heb om me heen waar ik zoveel leuke dingen mee doe heerlijk Wat een mooie afsluiting van maar 7 weken vakantie.
 
 

 

  
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten