zondag 14 april 2013

heen en weertje Mussel

Vandaag was het weer eens een familie dag, mijn broer met vrouw en kids, mijn moeder en ik hadden afgesproken om met elkaar gezellig eens weer lekker bij te praten en ook lekker uit eten te gaan. Ik besef altijd dat het een pokke eind rijden is en het zijn lange dagen maar aan de andere kant de vreugde die het geeft als ik er ben geweest is ook wel erg groot. Dus deze ochtend, op mijn normale uitslaap ochtend heel vroeg op om 8.15, en dus snel eten en drinken en dan in de auto naar de sportschool, dat ik in de auto ga is niet zo gek hoor, maar dat ik vroeg ben wel.. maar goed snel mijn circuit gedaan en daarna razend snel om 10.00 in de auto onderweg naar het plaatsje van mijn Jeugd. Ik moet zeggen bij opstaan en buiten lopen hoorde ik een duif koeren, en dat bracht me terug in mijn jeugd, daar  wij in een best wel heel rustig dorp woonde hoorden we regelmatig duiven koeren in de vroege ochtend. en dat is voor mij zo verbonden met mijn jeugd en ook de tijd dat mijn vader nog stervende was, en ik bij mijn moeder sliep als ik naar het hoge noorden vertrok, en dus gewekt werd met het koeren van de duiven dat het meteen heel veel losmaakt wat ook weer goed is. Na het sporten, waar ik natuurlijk trouw als ik ben keurig mijn liter water naar binnen heb geslokt, bovenop de liter thee die ik in de ochtend moet drinken en nog een leuk half litertje water voro de doorstroming, kan je wel bedenken dat ik ongeveer bij utrecht de aandrang kreeg om te gaan plassen.. Maar stom als ik ben, rijd ik een parkeerplaats op en ja hoor rijd ik niet bij de benzine pomp maar er naast wat natuurlijk volstaat met bermtouristen die daar leuk koffie staan te drinken etc.. dus hup op naar de volgende parkeerplaats en zo heb ik met samengeknepen benen gereden tot aan zwolle waar ik eindelijk dan een goede parkeerplaats vond waar ik het water rijkelijk  over gods akker kon laten vloeien.. oke die akkers waren dan de stoeptegels omdat ik echt die boom niet meer kon halen.. Uiteindelijk na een lange rit ben ik dan aangekomen in Mussel, het drop van mijn jeugd, eerst nog snel even getankt, de tank waar ik bij stond deed het dus niet, die was stuk, daarna auto aan de kant en wederom proberen.. dat ging goed, wilde mijn water bijvullen maar de kraan was dicht. die moest nog open gezet worden en het enige wat ik kon bedenken was, wat ben ik blij dat ik hier niet meer woon.. daarna naar mijn moeder ik had natuurlijk voor haar en mijn broer en familie mijn nieuwe bundel meegenomen als kadootje, en ook voor mijn moeder een mooie bos bloemen zodat ze even weer in de zon stond. Heb haar wel even gewaarschuwd voor de bundel omdat er ook flarden in staan over mijn vader, over zijn stervens proces en hoe we dit ervaren hebben etc. dus ik vond het belangrijk dat ze dit wist zodat ze niet ineens overspoelt zou worden  door verdriet, wat ze toch wel voelt. Natuurlijk had ik ook het fotoboek van Marokko meegenomen zodat ze dit ook kon zien. Mijn moeder vond het geweldig, de heel reis naar Marokko had ze een boekwerk wat ik haar had toegestuurd elke dag bekeken waar we zaten en wat we zagen aan de hand van de reisbeschrijving en dat kon ze dus zien wat ik zou zien.Nu dus aan de hand van de fotos en ze vond het toch mooi. Nadat de hele familie er was zijn we uit eten gegaan naar een geweldig leuk restaurant waar mijn moeder per telefoon had gereserveerd.. Erg leuk en goed eten. voor 35 euro een 4 gangen menu met gratis drinken.. en ik moet zeggen het liegt er niet om het eten was goddelijk en goed en heerlijk.. en je kon kiezen wat je wilde, ik moet zeggen na maanden dieeten ben ik volgens mij in die vier uur daar eten meteen het afgevallen gewicht weer bij gekomen..maar wat was het lekker. Na het eten ben ik terug gegaan naar huis via de andere route en niet eerst langs het ouderlijk huis want dat scheelt dan toch weer een uur voordat je weer weg bent. Onderweg toen ik bijna thuis was heb ik nog snel even mams gebeld om te melden dat ik thuis was, en toen vertelde ze lachend dat we bij het verkeerde restaurant hebben gezeten met elkaar, ze had ons naar een verkeerde restaurant gestuurd. Natuurlijk zijn mijn broer en ik dan ook niet handig, want ze had gezegd we gaan eten bij de Griek maar dit was alles behalve grieks.. dus we hebben daarna vreselijk gelachen hierom.. kortom het was ene lange maar wel een mooie kostbare dag heerlijk.
 
mijn moeder aan het dollen met mijn neef van bijna 16,
dit zijn echt maatjes voor het leven samen..
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten