dinsdag 5 februari 2013

Spektakelpercussie - ScrapArtsMusic




In een wat wilde bui, besloot ik zomaar in te gaan op een uitnodiging van een vriendin Alie om met haar en vriendin Els, en haar zoon met zijn vriendin, en waarschijnlijk de hele familie, om mee te gaan naar Scrapartsmusic, en aangezien ik wel hou van wat bijzondere dingen, dacht ik waarom ook niet.. laat ik gaan, en zo gebeurde het dus dat vriendin Els me op kwam halen en we onderweg gingen naar het Castelum theater in Alphen. Ik moet zeggen dat ik  niet wist wat me te wachten zou staan. maar het was een mooie boeiende energieke voorstelling, met diverse soorten trommelslagen en trommelgebruik. Ik vond het boeiend en leuk om een keer mee te maken. Er is bij deze groep hard gewerkt aan choreografie en ook aan stijl, de trommelaars komen op in het zwart en gedurende de voorstelling bekennen ze steeds meer kleur, zie je ineens kleuraccenten bij de muzikanten. Ik vind deze voorstelling niet echt een aanrader, maar ik had hem ook niet willen missen. Maar helaas hlen ze bij lange na niet het nivo van de dans trommelgroep Stomp..filmpje 1 van stomp                 
                                                                                                             2 van stomp   




Spektakelpercussie - ScrapArtsMusic

In tegenstelling tot wat in de brochure vermeld staat is ScrapArtsMusic niet afkomstig uit Australië, maar uit Canada.

ScrapArtsMusic is een innovatieve ‘percussie-theater’ groep. Een combinatie van ingewikkelde ritmes, atletische choreografie en verbluffende lichteffecten maken deze voorstelling tot een intens fysiek spektakel van geluid en beweging.

ScrapArtsMusic begon als een groep straatartiesten in hun eigen Vancouver, Canada. Hun grote doorbraak kwam nadat ze werden uitgenodigd tijdens de pauze van een wedstrijd van de NBA Grizzlies (basketbal). Ze zijn op dit moment ‘The Canuck Drummers ’ - de officiële drummers voor de NHL Vancouver Canucks (ijshockey). Ook hebben ze in 2010 tijdens de afsluitingsceremonie op de Olympische Spelen in Vancouver opgetreden.

De instrumenten zijn vervaardigd van gerecyclede ‘rommel’: weggegooide artilleriegranaten, sanitaire voorzieningen, uitlaatslangen, stalen olieblikjes, accordeononderdelen en gebroken staven. De vijf performers van ScrapArtsMusic willen de grenzen van muziek verleggen en helpen tegelijkertijd het milieu.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten