maandag 21 mei 2012

lotus bloem

Gisteravond, het was nog zo lekker buiten, was ik bij vriendin Heleen en vriend Ayaz, terwijl we heerlijk zaten te praten, besloot Ayaz om de vuurschaal aan te steken, en dat is zo heerlijk, je voelt meteen de zomer ontstaan, al vernikkel je van de kou, je blijft buiten zitten omdat het zo lekker is bij het vuur.. voor ik het wist was het al weer veel te laat voor ik naar huis ging. Maar ja gezelligheid kent toch echt ook wel ergens een tijd.. want het klokje van gehoorzaamheid riep al heel lang en soms doe ik maar even oost indisch doof maar dit keer kon ik hem niet negeren mede omdat ik wist dat ik vanavond een speciale boodschap had te doen.
Mijn lotus maatje, die mij heeft opgeleid, me heeft gesupport bij mijn opleiding tot lotusinstructeur, die met mij het examen heeft gedaan voor lotusdocent en met wie ik veel en graag samenwerk, is namelijk 25 jaar lotus. Ondanks dat ik wist dat ze er een hekel aan heeft, maar het ook weer kan waarderen als ik het doe, heb ik voor haar door vriendin Heleen een ode laten schrijven. Dit kan ik zelf niet helaas, het is oud hollands en zo scherp als Heleen de woorden kan vinden daar kan ik nog heel veel van leren. Ik heb het gisteren en vandaag de hele dag lopen oefenen om het zo groots mogelijk ten gehore te brengen en om het toch als een soort van extra ode aan haar te geven. Het is een officieel gebeuren, dit uitreiken van de lotusspeldje van de VLN, en dat is nieuw want ze krijgt een speltje die nog niet in omloop is.. dus een uniecum wat heel snel zal veranderen in een algemeen iets maar toch vanavond was het een bijzondere aangelegenheid.Mijn eigen groepje heeft knetterhard gewerkt aan de lijst die ik ze heb gegeven wat ze allemaal moeten kunnen. En ik moet zeggen ik zie dat ze opschieten. Na de zomer ga ik met ze nog de twee laatste onderdelen doen en dan ga ik ze in december op examen sturen.. dat moet lukken... want ik heb er alle vertrouwen in, zeker als ze blijven oefenen in de vakantie. Hieronder trouwens de ode die ik heb voorgedragen.
hieronder de ode voor mijn lotus maatje:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten