vrijdag 3 februari 2012

het sneeuwt mees....

De tegenstellingen die ik soms tegenkom op een dag is gewoon prachtig. Sinds koning vorst in Nederland is gekomen en het ijs betrouwbaar lijkt zie ik onze leerlingen op het ijs staan, ik snap zelf de lol er niet van maar misschien is het wel omdat ze voor hun gevoel over water kunnen lopen. Het mooie is ook wel dat ze natuurlijk hierdoor veel buiten zijn en zo ook op plekken kunnen komen waar ze normaal niet zouden komen.. en dat maakt het extra spannend en ik vind het geweldig om te zien hoe ze genieten van dit spel met de natuur.. het maakt een dag ondanks de kou en het krabben extra leuk. De tegenstelling zit in dat de leerlingen uit alle landen, in de klas, als ze binnenkomen meteen zeggen brrr het is koud mees, en kruipen zo dicht mogelijk tegen de verwarming aan en draaien hem voluit... en meteen zeggen het is hier lekker meneer.. terwijl ik gewoon uit mijn verschoning zweet van de hitte.. want ja koning winter in Nederland heeft wel als gevolg dat ik me dikke truien uit de kast haal en die maar aan doe want nu kan het en is het niet te warm
Maar als de verwarming in mijn lokaal voluit gaat dan is het een partij warm.... en is het tropisch.
Vandaag hadden we natuurlijk de mantel van koning winter gekregen en deze ging als een prachtig wit tapijt over de wereld en ondanks dat ik baalde omdat ik naar Rotterdam zou gaan voor een prachtige film met vriend Frans, ik hem zou ophalen bij zijn werk en zo even een blik zou werpen op zijn werkplek, vind ik ook wel een keer leuk, ging dat niet door helaas. De mantel van koning winter maakte dat de wegen te glad waren en dat het niet verantwoord was om de weg op te gaan, dus ik blijf thuis, maar geniet wel van de mooie witheid. Mijn leerlingen ook trouwens, ze zijn niet te houden bij de eerste sneeuwvlok die valt en willen naar buiten en dat begrijp ik ook, ik heb daar ook zin in.... dus ik heb al bedacht als het blijft sneeuwen en de sneeuw blijft mooi dan ga ik maar een heus sneeuwballen gevecht met ze aan incluis na afloop een beker hete chocolademelk... want dat hoort toch echt wel bij koning winter...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten