vrijdag 25 december 2020

pre kerstwandeling

 

Zoals zo vaak denk ik niet maar doe, zo ook vandaag.

Voornemen was te gaan wandelen. dus hoe hard het ook regent er zal gewandeld worden.. dus ik opletten, kijken op buien rader die aangaf om 12.00 zou het droog zijn. dus ik heb mijn kans gegrepen, ik ben gaan wandelen om 12.00, het miezerde nog een beetje maar ach dat mocht de pret niet drukken toch. dus met mijn goede moet en goede schoenen liep ik heel blij te zijn buiten.

Na de eerst kilometer begon het te hozen.. dat ik meteen dacht.. okey dat was niet in de planning bij mij. maar goed we kunnen daar niets aan veranderen, dus laten we gestaag doorlopen alsof het niet regent..

Dat heb ik geweten.. het hoosde.. hoosde.. het leken wel complete slagregens.. zou ook kunnen komen dat ik tegen de wind in liep, dat weet ik niet maar weet wel dat ik zeik nat was..

Dan is er maar 1 ding, lachen, doorlopen want natter dan dit kan je toch niet worden dus waarom dan moeilijk doen

Het rondje wat ik van plan was maar laten lopen en een heel andere richting ingegaan, paden gelopen die ik nog nooit had gelopen, langs nieuwe aanplant gekomen waar mini tuinen ontstaan, erg leuk, ook een bos is aangelegd met eetbare bomen, met bijenbomen etc.. dus speciale bomen die in dat gedeelte mogen staan.. het was wederom een ontdekkingstocht door Alphen, dat ik ondanks de regen, genoten heb.

Om het avondtuur maar af te maken toch maar nog even een wandeling gemaakt door de Ridderwijk waar ik prachtige schapen zag staan, waar ik een foto heb gemaakt van een bijzonder gebouw, wat op de lijst staat van cultureel erfgoed, waar ik t.z.t wel een blogje aan ga wijden.. moet me even wat meer verdiepen in de geschiedenis.

Bij thuiskomst een brievenbus vol met kaartjes. wat heerlijk is dat toch altijd.

Daarna naar boven en meteen maar de kleding die zo nat waren maar gewassen,  zodat die ook weer klaar  zijn voor de volgende wandeling, die waarschijnlijk tweede kerstdag zal zijn

thuis gekomen en dan toch maar meteen de stoofpeertjes gemaakt, die moeten tenslotte ook mee eerste kerstdag als ik vertrek naar mijn moeder, wil ook de buuf natuurlijk er mee verwennen.. dus dit keer 20 stuks schillen maar dat is ook zo gebeurt.

Lekker zo lopen en thuis komen en dan genieten van de kerst en de warmte van het huis heerlijk.

 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten