zaterdag 11 februari 2017

Oranje.. is het nieuwe zwart...

Soms is het leuk om wat te variƫren met het maken van een aangekleed etentje. Dit keer kwam ik via wat receptenkaarten op het idee om alles in het oranje te doen, zelfs het eten. (okey de sla was groen, maar de rest was allemaal oranje, al zaten er in de sla wel oranje tomaatjes, en stukje paprika).

De tafel was dan ook helemaal in het oranje gedekt.... en natuurlijk omdat we richting Valentijn gaan heb ik ook maar veel met hartjes gedaan, bij elk gerecht zat een hartje of was een hartje..
Bij de amuse, was een tegeltje van leisteen met daarop een mooie tekst, bij het voorgerecht een hartje van wit gips, bij  het hoofdgerecht was een hartje van (oranje) tomaten gemaakt, en het nagerecht was in de vorm van een hartje gemaakt. ( zie hieronder voor de tafel opmaak en de foto's van het eten)

De mannen waren keurig op tijd, en ik had extra bezoek, Frans had Freddy te logeren de hond van een vriendin van Frans. Freddy is een aanwinst om de feestvreugde te vergroten, Alleen is Freddy oud en Freddy heeft niet meer helemaal zijn sluitspier onder controle.. gevolg dat hij regelmatig winden laat en die stinken, stinken. ik kreeg er op een gegeven moment de slappe lach van.. afschuwelijk wat een lucht. De wierrookstaafjes hebben dan ook veelvuldig in brand gestaan.

Dit keer had ik voor het eerst allemaal gerechten gemaakt dit ik nog nooit eerder had gemaakt. Het is een gok ik  weet het.. maar toch wie niet waagt die nooit wint.

Het voorgerecht bestond uit een gevulde perzik, dat was echt een toppertje vond ik, lekker en ook luchtig. eenvoudig te maken, snel klaar en goed te eten. Daarna het voorgerecht een wortelsoep, met soepstengel en broodjes, daarna het hoofdgerecht iets met veel deeg en pompoen, ik was er niet echt kapot van, hij was te eten maar ik vond het in verhouding meer worteltjes taart, en de smaak was ook wat laf vond ik.. dus dat gaan we niet nog een keer doen. Ik vond het ook vrij droog het gerecht. Als afsluiting had ik een mandarijnentaartje met mascarpone en Griekse yoghurt.  Erg lekker, maar ja soms doe ik dingen op gevoel , met als gevolg dat de bodem en de korst erg hard was, ik had me niet aan de aangeraden tijd gehouden maar had het wat langer gedaan omdat ik de kleur nog veel te licht vond. Dom achteraf de korst was heerlijk, maar ondertussen kon je wel je tanden er op breken, of erger nog je hele gebit verliezen Je moest dan ook behoorlijk hakken met een mes om het door te kunnen snijden.

Aan het einde van de maaltijd had ik nog een activiteit, namelijk het smelten van tin, en dat in water gooien zodat het afkoelt en dan kijken wat je erin ziet, om zo te kijken wat er in de toekomst komt, het was ff een leuke bezigheid. Ondertussen liet Freddy de gehele avond ongemerkt zijn winden, windjes kun je het niet meer noemen. Ik heb al bedacht, het is jammer dat hij het niet op commando kan doen anders zou je heel snel in een rij bij de kassa aan de beurt zijn, omdat je de hond gewoon een wind laat gaan, en dan onschuldig kijken..

Zoals altijd was het met de mannen weer een geweldige avond en genieten, veel lachen en kletsen. Heerlijk





 
amuse  


hoofdgerecht

voorgerecht
salade
nagerecht
opmaak borden nagerecht


Geen opmerkingen:

Een reactie posten