dinsdag 2 juni 2015

Tong Tong Fair

 
Vandaag met de mannen naar Den Haag gegaan, een lang gekoesterde wens van Frans was om een keer op de Pasar Malam, sorry de TONG TONG FAIR, te lopen, en dan gaan we natuurlijk meteen overstag met elkaar en gaan we daar naar toe. Vanavond was het dus zo ver. Wel vonden we het een bijzondere ervaring dat als je een kaartje in de voorverkoop koopt je dan toch nog de volle mep betaald omdat je te laat bent, terwijl het nog een week duurt voordat de Tong Tong Fair begint, maar misschien is dat iets wat ons alleen overkomt dat zou natuurlijk kunnen.
 
De heenreis was heerlijk, op station Voorburg het Loo, zou ik Christian al ontmoeten zodat we samen met de tram naar Den Haag CS gingen en daar zouden we dan Frans en Rick ontmoeten omdat die uit Rotterdam zouden komen. Het leuke is dat ik en Christian vroeg waren en dus een heerlijke kop thee bij de Starbucks hebben gehaald, wat we ook heel goed hebben gemerkt omdat het een grote mok is en ja dan is het toilet bezoek toch wel vaker.. Onderweg naar de Tong Tong Fair, werd er natuurlijk weer heerlijk gekletst, en we besloten dan ook meteen om maar te gaan eten daar, een heerlijke Indonesische maaltijd, dus dat was hem wel voor ons. Heerlijk met elkaar zitten kletsen en eten, wat is dat genieten. Het eten is natuurlijk opgediend op plastic borden, en de pisang goreng was echt een halve banaan ,in plaats van kleine stukjes, maar heerlijk dus. Daarna gingen we over de markt slenteren, veel dingen gezien, maar in mijn verbeelding van vroeger was hij veel groter en veel boeiender. kreeg een beetje het gevoel van de Bazar in Beverwijk, alleen kleiner en vooral gericht op  mensen uit IndonesiĆ«.  Het was wel leuk om de dingen te zien, maar het was veel het zelfde, en eigenlijk was er niet zo heel veel waarbij ik dacht dat moet ik kopen. Ik was op zoek naar een leuk kadootje voor mijn schoonzus maar ja dat kon ik daar niet vinden, dus dan toch maar iets in Alphen zoeken. 
 
We hebben nog even heerlijk een bakje thee en koffie gedronken ,waarbij we spekkoek aten, Frans had voor ons een extra stuk gehaald die we allemaal mee kregen voor de volgende dag. Daarna kwam de verrassing van de dag.. we kregen van Rick en Christian een Orang Malu, als cadeau, om deze in ons huis te zetten met zijn gezicht naar de deur zodat bezoekers eerst even over zijn hoofd aaien voor ze binnenkomen zodat ze slechte gedachtes laten gaan. Inmiddels weet ik dus dat ik ergens toch maar een klein plankje aan de muur moet maken waar ik deze neer zet zodat een ieder hem inderdaad even over zijn hoofd kan aaien.
 
Na de koffie en de thee, nog een kleine ronde over de markt en toen maar naar huis, er was verder toch weinig te beleven en het liep al leeg.  We kwamen langs bij een aura lees apparaat, en natuurlijk  gingen we dat doen.  Rick ging als eerste, daarna Christian , toen ik en uiteindelijk Frans,  het mooie vond ik wel dat het klopte wat ik zag op de foto, ik heb altijd veel paars en violet tinten, dat aangeeft at ik hoog sensitief ben,  verschillende paragnosten hebben me al vaker dit verteld dat ik dingen feilloos kan aanvoelen  en daardoor dus soms mensen beter kan helpen omdat ik weet wat er speelt bij iemand.  De tinten paars etc zijn mij helemaal bekend, ik weet dat ik helder voelend en helder wetend kan zijn maar ik wil er niets mee doen, al gebruik ik het soms.
 
We waren het er met elkaar over eens dat de verhouding prijs voor de entree en dat wat ze te bieden hebben niet echt in verhouding is. We vonden het duur voor het bezoeken van een markt waar je spullen kan kopen. Maar het was wel weer ff leuk om te lopen en te zijn.
 
 
aurafoto










 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten