donderdag 12 december 2013

glimlachjes op een dag

soms zomaar komt er een glimlach om mijn mond, soms door iets wat ik zie op het internet, soms door een strip van Carfield die me doet lachen, en soms door gewoon dingen die ik zie op straat, in de krant, in een tuincentrum. Dan glimlach ik even en is mijn dag weer gekleurd. Natuurlijk ben ik me er van bewust dat dit iets is wat ik zelf moet doen en bewust van moet zijn elke dag dit te zien. Soms loop ik ook rond als een verdwaasd kind die de wereld voor het eerst weer eens met andere ogen ziet. Vaak zeg ik ook tegen leerlingen die het lastig hebben in hun leven, dat ze moeten proberen voor het slapen gaan 5 dingen te bedenken in hun leven die ze erg leuk vonden die dag, die ze mooi vonden, die ze raakten en het gekke is  dat het niet groot hoeft te zijn, zoals dit plaatje hierboven, ik vind hem geniaal op de auto die dit had. De blik van de kat, dat bekkie en dan die etensbak.. dit is humor vind ik en dat doet mij dan glimlachen. Zo nu ook de autos, ik weet het merk niet meer, maar die dan lange plastick wimpers hebben om hun koplampen alsof het ogen zijn. Vind ik prachtig en dat doet mij ook even glimlachen. Dit probeer ik ook aan mijn leerlingen mee te geven en ik merk dat het ze helpt. Hieronder nog een paar glimlachjes maar ook een paar prachtige teksten uit een krant die ik las.. waarbij ik of soms even verbaasd was, soms moest glimlachen.















 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten