dinsdag 27 september 2022

Floris de vijfde pad etappe 5(Woerden Oudewater)

 


Na een redelijke nacht besloten om, ondanks de weersvoorspelling van veel regen, toch maar gaan wandelen. Etappe 2 is eigenlijk aan de beurt maar dat vergt nogal wat organisatie, dus besloot ik etappe 5 alvast te doen.starten in Woerden eindigen in Oudewater, prima route om te lopen   ,slechts 12!6 km, dat ik er 15 van maak is ook ondergeschoven  talent van mij. Op tijd op het station om daar te horen dat er werkzaamheden zijn tussen Bodegraven en Woerden en dat we met een bus vanaf Bodegraven naar Woerden zullen worden vervoerd..,, daar ging mijn tijdwinst. maar het was uitstekend geregeld, ik stapte zo over en was voor ik het wist in Woerden waar de tocht kon beginnen. Helaas was ik vergeten dat het open monumenten dag was, met als gevolg dat ik dus meteen wat kerken ben binnen gelopen om te kijken, tevens het museum in Woerden, wat saai was deze museum. De naast gelegen kerk was ook wat saai maar het onbedoelde tafereel van de collecte zakjes, de AED, de brandblusser , verbanddoos  bierviltjes werkten toch wel op mijn lach spieren. Na deze kerk maar verder gaan lopen. De route werd omschreven met bosrijk.. klopt ook wel maar veel bomen waren er gekapt waardoor het eigenlijk Bosarm werd. Over meer dan de helft kwam ik bij het landgoed Linschoten aan, en dat landhuis was open. Dus dat ook even bezocht. Ik hoorde meteen dat dit slechts 1 x in de twee jaar opengaat  dus ik meteen extra blij. 

Na al dat cultuur was het tijd om mijn salade te eten aan het water. Hierna ben ik het saaiste stuk gelopen langs het water , er leek geen eind aan te komen, ik dacht dat ik wat gewend was van het Westerborkpad maar dit was echt erg. Ook dit hoort erbij Nederland is niet heel bosrijk in het westen van het land waar dit pad langs gaat. Uiteindelijk kwam ik aan in Oudewater waar ik met muziek ontvangen werd. Oude liedjes lili Marleen. Prachtig.

Uiteindelijk aangekomen bij de bushalte waar bleek dat ik de bus naar Gouda een dik 3 kwartier wachten was. Had ik nu maar bedacht om even op een terras een kop thee te drinken, of even gekeken op 9292. Niet gedaan, niet handig, maar ach wat maakt het uit, lekker in de  zon gezeten en genoten. 

Ineens stonden Elias en Lindsey met hun zoontje met de auto bij de bushalte. Of ik even meeging wat drinken op zich erg leuk maar ik was al lang onderweg dus heb ik het even afgeslagen, wel even de kleine bewonderd en ook meteen maar een beetje bij gepraat tot de bus kwam. 

De verdere reis naar Huis ging prima, de trein naar Gouda heel vol, maar dat was snel opgelost omdat ik al besloten had heel vroeg te gaan zitten met een kopje thee, dat betaalde zich uit dat ik kon zitten heerlijk.

 De avond was relaxt, voor de buis en genieten


























Geen opmerkingen:

Een reactie posten