donderdag 8 september 2022

Floris de vijfde etappe 1 ( Amsterdam naar Weesp, 19 km)

 

Ondanks mijn voornemen om eerst het Pieterpad af te lopen, heb ik besloten om toch maar alvast te gaan beginnen met het Floris de Vijfde pad, het heeft geen haast, het Pieterpad loopt niet weg en dit is wel een pad wat lekker in de buurt loopt, waarbij ik dus nooit langer dan een uurtje reistijd heb naar het begin of eind punt, dus dat is wel eens lekker ook. Zeker nu de school weer gaat beginnen.

Omdat ik deze week toch wel graag wat extra wilde doen naast het sporten besloot ik om dit pad alvast te gaan lopen, in ieder geval het eerste gedeelte, al zou ik me ook kunnen voorstellen dat ik al de tweede etappe ook zou gaan doen om zo er in te zitten, al moet ik ook niet al te snel gaan, want ja dan is het pad ook zo klaar en zit ik voor de rest zonder loopdagen.

 Dus de laatste zaterdag van mijn vakantie was ik vroeg wakker en ondanks dat er pakketjes komen besloot ik om met de auto naar Weesp te rijden en dan met de trein naar Amsterdam CS te gaan om van daaruit te gaan wandelen. Het pad begint bij het vrijheidsmonument , nu ingepakt wegens restauraties, maar dat mocht de pret niet drukken, dus ik ging, vrolijk op pad om meteen al in Amsterdam te ontdekken dat er totaal geen rood/wit bordjes zijn die het pad aangeven.. dus dat was lopen met Komoot en met het boekje.. en het boekje is vaak ook wel heel onduidelijk om eerlijk te zijn. maar ja je doet je best en kom je verder dan je soms verwacht.

Het eerste gedeelte door Amsterdam was erg werken met komoot, wel een mooi stuk van Amsterdam waar ik nog niet eerder had gelopen, vind ik wel weer bijzonder, dat je zo helemaal langs het water naar Diemen loopt. 

Natuurlijk, dat is ook bijna onmogelijk kom je langs en over stukken die je al eerder heb gehad, maar dat is niet erg, ik liep er toen in de winter, nu liep ik er in de zomer, ziet het er toch anders uit. Ook een heel stuk liep ik langs hetzelfde water, maar dan aan de andere kant.

Het viel me op dat je als je al op een stuk komt waar je was geweest dat je vaak via een andere kant dan binnenkomt, of aan de andere kant loopt, daardoor ziet het er toch anders uit.

Er was 1 stuk dat was zo onduidelijk, daar heb ik lopen tobben, maar uiteindelijk besloten om gewoon de weg te volgen die het volgens mij moet zijn, omdat ik zag dat het hoe dan ook het pad kruiste, denk dat de komoot nog een oude versie is, want je kon namelijk niet lopen waar ik moest lopen.

Uiteindelijk kwam alles goed, en na een dik 12 km ben ik even gaan zitten, met een kopje thee en wat te eten, dat was nodig, want ik had alleen maar mijn kwark met muesli op, tenslotte wil je ook nog wat afvallen, dus ik eet normaal maar laat op zijn minst tussen alle maaltijden minstens 3 uur zitten, zodat mijn maag leeg is als ik weer wat eet, met als gevolg dat mijn maag blij is als hij weer wat krijgt.

De Route eindigde in Weesp, midden in het centrum.. en daar gaat het vorige verhaal, ik besloot dat ik, om dat die mijn laatste zaterdag van de vakantie was, ik inmiddels al weer 2 kilo lichter ben dan ik was voor de vakantie begon, dat ik best veel gelopen had, de beloofde 19 km bleek een dikke 22 te zijn, dus mocht ik een ijsje halen. en dan doe ik het meteen goed met slagroom. ik zal dan genieten en dit was gelukkig echte slagroom

Conclusie de kop is er af van het nieuwe pad, we hebben er weer zin in, en het was heerlijk, en het pad heeft nog vele mooie verrassingen in zich zag ik al, ik zie plaatsjes staan waar ik heen ga die ik niet eens ken..














Geen opmerkingen:

Een reactie posten