vrijdag 2 september 2022

Escape room/ Tajine

 


 Afgelopen vrijdag ben ik wezen eten bij vrienden Misjel en Dominique.
In plaats van bloemen had ik  twee spelen mee genomen , het al oude spel Kezen, wat een geweldig spel is dit, nooit geweten, maar erg leuk, en een escape spel, waarvan we meteen zeiden dat kan je 1x  spelen maar het is leuk om deze door te geven, meteen schoot natuurlijk de namen van vrienden Marco en Anouk bij ons binnen, dus dat was een goed idee.

Nadat ik kleine Mats weer even had gezien, hij inderdaad, wat elke klein kind bij mij doet in het begin, ging huilen.. me eng vind, wat ik wel begrijp,  werd hij later toch rustiger. ik moet zeggen hij heeft daarna heel goed geslapen, we hebben hem, nadat hij in bed lag niet meer gehoord, misschien moet ik toch vaker langskomen dan is het een rustige avond voor ouders. Misschien nog wel een nieuwe invulling van mijn vrije tijd als ik ooit moet stoppen met werken..

We begonnen met de heerlijke broodjes met tomaat, basilicum mozzarella, vind ik altijd heerlijk en geniet ik enorm van.
Daarna moest de kleine naar bed, en kreeg ik les van Misjel in het spel Kezen, zoals ik al zei ,wat een prachtig spel is dit, ik heb er erg van genoten.

Nadat de kleine op bed lag, gingen we heerlijk eten een lekker gerecht uit de oven in de Tajine, met daarbij naanbroodjes en rijst. Wat is het toch lekker als er voor je gekookt word en het eten ook nog extra lekker is. 

Nadat we klaar waren met het eten, besloten we het spel te gaan spelen van de escape room. Daar hadden we zin in, er stond bij dat je hem in 90 minuten kon oplossen. 
Doel van het spel was om uit te vinden wie van de mensen de diefstal( geloof ik, zou ook moord kunnen zijn) gepleegd had via allerlei aanwijzingen etc. 

Het was een prachtig spel, en we ontdekten al heel snel dat je dingen kapot moest knippen, om tot codes te komen, maar ook dat je dus het doosje moest slopen om een code te vinden.. echt we zeiden steeds, zonde eigenlijk. je kan het inderdaad maar 1x spelen zeker hoe wij het slopen.

Hoe later het werd hoe sneller we de hints pakten, want het was nog best wel ingewikkeld. 
Toen we hem eindelijk hadden opgelost na dik 2 uur, zeiden we meteen al, die hadden we van het begin al op het oog, we wisten het dat hij het was. wat een gedoe dan om dit helemaal te moeten oplossen.
Maar we hebben vreselijk gelachen dat wel, en ons ook uitstekend vermaakt met dit spel.. maar wat een voelden we ons een paar sukkels met ons meer dan 2 uur puzzelen. en ook nog veel heel veel hints te hebben gepakt

 
 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten