maandag 29 augustus 2022

zon dag dus

 

zon dag is het vandaag afschuwelijk, de wekker ging te vroeg, eigenlijk ben ik gewoon te laat naar bed gegaan, mijn fout ik geef dat ruiterlijk toe, maar ja het is nog vakantie tenslotte.

Dus het ging als volgt, de reden om vroeg op te staan was dat post.nl 3 pakketjes zou gaan brengen, dus dat was voor mij de reden om vroeg op te staan,

Terwijl ik heerlijk in mijn werkkamer mijn ding zit te doen komt er ineens een bericht de bezorger heeft u gemist.. hoe dan.. ik zat thuis, geen bel gehoord, die doet het, dus deze bezorger had kennelijk bedacht dat ik niet zat te wachten op mijn pakket.. heel dom van hem.

Dus ik meteen een mail gestuurd, daarna post.nl gebeld... met de vraag hoe dit kan.

De mevrouw aan de andere kant was een lieverd, die zich ontzettend uitput in verontschuldigingen, en dat het inderdaad niet fijn voor mij is etc. ik werd er zelfs wat kriegelig van, ik denk hou op, het is niet jouw schuld.. maar de bezorger doet zijn werk niet goed.

Dus gaf ik aan dat het niet haar schuld is maar dat het hoe dan ook vervelend blijft dat dit is gebeurt. De schat zei meteen ik stuur u een bol.com bon van 10 euro... vind u dat fijn..

Het is gek, ik werd er heel boos van.. heel pist, alsof ik een klein kind ben die je iets afkoopt met een lolly, no way en de opmerking vind u dat fijn.. ik heb me ingehouden maar ik merk dat ik dit zon akelige manier van probleemoplossen vind, je geeft iets en dan mag je niet meer zeuren. vreselijk. bah.. natuurlijk ben ik blij met de bon van bol.com maar ik baal over de manier waarop het gaat\

Dus met deze frustratie ging ik naar de Liddle, boodschappen doen.. nou dat was ook geen succes.. ik had een behoorlijk achterstand met kopen dus ik moest even ruim inslaan ook omdat ik weet dat ik de hele week druk ben met werken weer, dan schiet het boodschappen  doen er wel bij in. zeker omdat ik 3 dagen tot 16.00 moet.

Dus terwijl ik in een lange rij stond bij de kassa, en eindelijk mijn spullen op de band kon leggen, hoorde ik twee oudere vrouwen zeggen: "Meneer , hij mag toch wel even voor hij heeft maar 1 dingetje...." aangezien ik druk was met mijn spullen van de kar op de band te leggen, reageerde ik niet, omdat ik zag dat de klant voor mij nog lang niet klaar was, ik dacht kar leeg, meneer voor, klaar. maar nee hoor deze oudere dames bleven er over doorgaan, hun verontwaardiging etc uitten omdat ik die meneer niet voor liet gaan etc. dus toen mijn kar leeg was, keek ik op, zei tegen deze dames .... Ik hoor u wel hoor, ik hoor wat u zegt, en ik vraag me af waar u zich mee bemoeit, deze meneer die hier staat die 1 ding heeft, vraagt niet of hij even voor mag, hij staat gewoon te wachten. misschien is hij wel blij dat hij niet zo snel word geholpen, weet U veel. Het is altijd verrassend hoe snel mensen dingen aannemen en invullen. Deze meneer is volgens mij volwassen genoeg om te vragen of hij even voor mag.. ... 


Bleek het ook nog een oud collega te zijn deze meneer die stond te wachten , maar ja het doet niets af aan het verhaal wat ik vind.. Deze dames begonnen nog met.. dat het leek alsof ik hem niet voor wilde laten gaan... etc maar dat heb ik verder genegeerd.. maar was er wel klaar me

ik denk dat ik inderdaad beter in bed had kunnen blijven.. of gewoon weer aan het werk moet.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten