donderdag 11 augustus 2022

Verzammelingen, Cornaille, Marokaanse kunst met Cobra..

 

Nadat ik uren had rondgezworven op Zorgvlied, besloot ik om alsnog naar het Cobra museum te gaan in Amstelveen, mede omdat ik bij het programma Nu te zien, had gezien dat er een prachtige tentoonstelling is van een aantal jonge Marokkaanse kunstenaars die met de stukken uit de Cobra tijd prachtige combinaties maken, die dan meer van deze tijd blijken te worden. Daarnaast was er een tentoonstelling van Corneille, en nog een kleine tentoonstelling waarbij gekeken werd naar de aankopen van het museum, wat ze zo in de loop der tijd hadden verzameld, deze was het minst interessant om eerlijk te zijn,maar ja daar gaan we niet over zeuren natuurlijk..

Het was even gedoe om de goede parkeergarage te vinden, sterker nog nadat ik deze parkeergarage had verlaten bleek het bijna onmogelijk om vanuit dat punt het museum te vinden. Mensen die mij kennen weten dat ik een oriƫntatie gevoel heb van een postduif met dementie, dus ik kom er nooit. Dus heb ik flink rond lopen dwalen en gekeken naar waar ik misschien eventueel heen zou moeten, en dat lost zich dan ook goed op.

Het museum vroeg een toeslag bij deze tentoonstelling en dat is helemaal terecht wat een prachtige tentoonstelling.Genieten wat je ziet en hoe je het ziet. Tevens is het zo mooi om te dwalen door die toch wel klein museum, maar er is genoeg te zien.

De tentoonstelling over de Verzameling vond ik het minste, was wel een leuk schilderij waarin een gezicht was gemaakt met nietjes, vond ik heel verhelderend en mooi bedacht. 

Corneille 100, vond ik prachtig, hou erg van zijn werk, vind hem ergens beter dan Appel, maar dat ligt vast aan smaak van mij. Hij heeft een prachtige kleur gebruik, en maakt hele mooie begrijpelijke dingen op papier prachtig.. De tentoonstelling "Het andere verhaal"en " Cobra en Noord-Afrika"vond ik erg mooi en erg indrukwekkend mede door de vele beelden die er ook waren, maar ook de stellage met allemaal urnen waar een kunstenaar al zijn vernietigde werken in glazen potten had gestopt door de oorlog waar hij in zat in Syriƫ prachtig vond ik dit bedacht

Als men nog ergens tijd heeft zou ik zeggen ga er heen

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten