zaterdag 13 augustus 2022

Pieterpad etappe 17 (Beek naar Plasmolen 16 km )deel 2

Nadat we gisteren heerlijk hadden gerelaxt op onze kamers, we een power nap hadden gedaan van heel lang, besloten we om het idee van een picknick te laten s nieten en maar te gaan eten in het dorp. Susan had gezocht op trip advice en vond een prachtige brasserie war we konden eten. Brasserie Charly, waar we heerlijk in de binnentuin konden zitten. Bij binnenkomst werden we erg vriendelijk ontvangen, konden een tafeltje uitzoeken, terwijl we zaten te wachten kregen we een bakje chips met een sausje van artisjok met een bepaald kruid, erg lekker. Daarna kwam de hoofdmaaltijd, voor Susan een zeebaars, voor mij tragiateli met champignons, Parmezaanse kaas en peterselie, heerlijk. Ook de geleverde patat met salade was een voltreffer. We kregen daarna het toetje, een mini toetje.ik nam de perentartar met dropgelei en kaneelpijp, Susan de panacotta met fruit. Wederom een succes, tevens bestelden we thee, eerst een kop liefdevol, daarna aan de groene chai, erg lekker, heel kruidig het was nog wel ff zoeken om bij het restaurant te komen, maar zoals ik zei erg goed. Daarna zijn we nog even gaan dwalen over het kerkhofje bij het oude kerkje. .

Terug in het hotel nog een paar spelletjes skibo en daarna slapen. Natuurlijk nog ff gekeken naar de slimste mens. Daarna een heerlijke nacht gehad en de ochtend wederom vroeg op gestaan, we hebben de plannen omgegooid we gaan met de auto naar beek, gaan lopen en daarna lekker met de bus de auto ophalen., het inpakken ging snel en vlot, wat een lekker idee was. Natuurlijk hebben we wederom gebruik gemaakt van de lunch jat mogelijkheid, ideaal een lopend buffet.

Toen we met alles klaar waren, werden de laatste spullen ingepakt en gingen we ons uit melden. Wel heb ik nog de opmerking gemaakt dat ik het wonderlijk vind dat als er een alarm afgaat dat er niet iemand even over de gangen loopt en verteld dat het vals alarm is, maar de opmerking die ik kreeg dat er maar 1 nachtportier was die echt niet 200 kamers langs kan gaan, deed me vermoeden dat hier de bezuinigingen ook waren toegeslagen , met daarna de opmerking dat ze het zo doorgeven, wist ik al dit is water naar de zee dragen, hier gaat men niets aan doen.
Wij naar de auto en zijn op weg gegaan naar Beek om daar de auto te parkeren en daarna verder te gaan naar ons eind doel Plaskerk.
We parkeerden de auto vrij snel maar terwijl we al een stukje onderweg waren wist ik niet meer zeker of mijn auto wel op slot was, dus ik besloot om toch nog even terug te gaan en te kijken voor de zekerheid. 'Susan zou langzaam doorlopen, natuurlijk was de auto wel op slot maar ja, beter extra controle dan de hele dag in de zenuwen zitten.

Terwijl ik terug liep naar de plek waar ik Susan had achter gelaten, was ze al uit het zicht er zaten een paar bochten in de weg, dus ik met mijn Google maps opzoek naar waar ik heen moest, ik ben een postduif met een richtingsstoring, dus ik kwam totaal verkeer uit maar onderweg wel een kleine bonte Specht gezien die een huis bezocht.
Uiteindelijk Susan gevonden en konden we beginnen aan de Duivelsberg, ik moet zeggen ondanks alle gruwel verhalen vond ik het erg meevallen vond ik het zelfs een lekkere klim.
Over de route zelf kan ik eigenlijk kort zijn, wat een prachtige route tot aan Groesbeek, door het boos, een stuk over een veld van gras. het was oprecht genieten..

Bij aankomst in Groesbeek besloten we, omdat het onze laatste keer lopen was van de 4 daagse, om bij Bakker Bart , een kopje koffie en thee te nemen met wat lekkers. en ik besloot voor de Bossche bol.. Susan voor de chocolade koepel, allebei even heerlijk, maar die bol is niet normaal te eten ik zat er van onder tot boven onder. maar hij was wel lekker.

We zijn gaan lopen en na wat gedoe over welke kant we op moesten konden we het pad vervolgen, wat een groot gedeelte  al door mij was gezien, maar dat maakt niet uit, het was een andere tijd en dus weer andere dingen te zien.
Wederom een prachtige route, uiteindelijk kwamen we aan op het punt waar we de route moesten verlaten,om naar de bushalte te gaan in Plasmolen om daar de bus te pakken
Bij aankomst bleek er al meteen ene bus aan te komen dus daarin gestapt, geen moment nagedacht of dit wel de goede bus, zou zijn, deze zou toch wel naar Beek gaan, maar helaas deze ging naar Nijmegen, dus we zijn daar overgestapt naar een andere bus die naar Beek ging. Het verliep voorspoedig en voor ik het wist waren we al bij de auto, Susan naar Leuth gebracht waar ze de trein kon pakken naar huis, daarna kon ik doorrijden naar Huis.
Rond 18.00 was ik thuis, snel nog even wat te te eten gehaald, de koffer uitgepakt, en ook meteen wat dingen weer klaar gelegd voor Berlijn, en me omgekleed voor de KB, want ja dat heb ik ook gemist. al denk ik dat ik op halve kracht ga trainen