zondag 7 augustus 2022

Berlijn dag 5 |( dag van vertrek naar huis)

 

Het vliegt ook altijd om, veel te snel moet ik weer mijn lievelingsstad  verlaten. Kan alleen maar terugkijken op 5 prachtige dagen. Goed hotel, prachtig gelegen bij het station, daarnaast mooie dingen gezien en gedaan. Veel oude plekken herontmoet, maar ook nieuwe plekken bezocht waarvan een aantal omarmd worden als een mooi  cadeautje met een gouden strik. Ook plekken gezien waarvan 1x al te veel is. Slechts 1 plek herontdekt waarvan de herinneringen mooier waren, dus die hou ik vast. Deze plek met mijn dierbaarste vrienden die al langer dan meer dan de helft van mijn leven ken, dus die hou ik vast die herinneringen. 
Nadat ik mijn koffer had ingepakt, mezelf tig keer afgevraagd heb of ik echt alles heb ingepakt, de koffer gesloten heb, tevens de hotelkamer heb afgesloten, me heb uitgecheckt, koffer in de opslag, dan de laatste ochtend de stad in, naar het RAW gebied waar een markt is, daarvoor was ik op zondag in Berlijn gebleven, de weg er naar toe was al een gedoe, de metro reed niet maar uiteindelijk met genoeg doorzettingsvermogen vermogen toch aangekomen bij deze markt. De markt was leuk om
te lopen, mede omdat er veel beginnende kunstenaars stonden met hun werk. Helaas te groot om mee te nemen in het vliegtuig, maar heb wel twee stoffen tassen gekocht  eentje voor Erwin omdat ik hem iets wilde meenemen uit Berlijn. 
Daarna toch maar even langs de East site galerie, om zo bij het station uitvreten komen waar ik eerst ff wat heb gedronken om daarna naar het hoofdstation te gaan om op de trap mijn salade te eten en daarmee de vakantie af te sluiten. 
Bij het hotel de koffer gehaald, mijn i pad  van uit de koffer in de rugzak, tevens mezelf even op het toilet verfrist om toch redelijk fris het vliegtuig in te gaan naar ik hoop. 

De treinreis naar terminal 1 ging voorspoedig, mede door een vader met een klein grappig kindje die steeds leuke opmerkingen maakte waarbij de vader zo moest lachen dat het een feestje was. Opmerking van het kindje, bij een huis dat speciaal was gebouwd alsof het was afgebroken , kindje vraagt waarom ze dat zo hebben gemaakt, vader zegt dat ze dat interessant vinden, beiden lachen geweldig. 
Op het vliegveld was het even zoeken naar de douane maar zoals te verwachten was, kon je overal door de douane.  Dus ik ook in de rij, zag wel mensen plotseling in de stress schieten, waarom had ik nog geen idee van. Maar dat werd snel duidelijk, men moest hun toiletspiegel uit de koffers etc halen, ik dacht nog, Okey op Schiphol hoeft dat niet hier vast ook niet.. stom heel stom want juist… mijn koffer werd eruit gehaald en moest open. Dus ik hoe hem open, en wat bleek ik had wat axe busjes ingeslagen en los in de koffer gedaan en dat mocht niet. Dus de hele koffer op de kop. Alles eruit ik mocht er niet aankomen. Het ergste is nog wel de opmerkingen die ze maken over je kleding etc maar ik heb lief gekeken en dom gelachen, alleen maar gedacht ook dit gaat over. Nadat ze de hele koffer overhoop hadden gehaald, verspreid over twee bakken werden de busjes deo in een plastic zakje gedaan. Ik de los liggende zonnebrand en ja ook de flesjes die wel al in een zip zakje zaten. Werd het zakje in de koffer gegooid alles viel weer los in de koffer, kon ik mijn koffer weer inpakken en mocht ik door.. heel bizar, denk dat ik een douane man had met een stoornis in het autistische spectrum en de Duitse grondigheid en regels volgend. Ik heb achteraf gedacht hoe bizar dat was, vooral omdat ze alles daarna in los ik de koffer gooiden incluis het zakje.. soms begrijp ik de wereld niet.. achteraf had ik graag heel graag ook mijn vieze sokken en onderbroeken los in de koffer gedaan die had ik heel netjes in een plastic  zak gedaan, jammer.zo jammer. Maar hoe dan ook Berlijn was weer veel te kort.. dus ik heb wederom een koffer in Berlijn laten staan. Morgen maar alvast weer boeken voor volgend jaar… ik moet terug. , 












Geen opmerkingen:

Een reactie posten