dinsdag 30 augustus 2022

Benjamin junior aan het roer

 

na mijn weekje veel lopen in London en vooral veel heel veel praten, ging ik voor het eerst weer naar de kb les op maandagavond. Naast dat natuurlijk mijn sportmaatjes er zijn, was er nu ook mijn "geadopteerde"zoon Niels er die de les zou verzorgen.

Frank was met vakantie of had andere verplichtingen dat weet ik niet maar hij was er duidelijk niet.

Na een week niets te hebben gedaan merk je al heel snel hoe snel je conditie achteruit holt, balen maar gelukkig hersteld zich dat ook redelijk snel.

Gelukkig was Richard er ook, mijn sportmaatje die had 2 weken niet gesport, dus dat was een uitdaging, dus we stonden heerlijk naast elkaar

Het begin was de FRANK

lopen door de zaal, met joggen, daarna knie hef, hakken billen, linker arm naar voren, daarna rechterarm naar voren, daarna beide armen naar voren en uiteindelijk beide armen naar achteren., daarna kregen we een oefening die ik niet nader ga omschrijven omdat hij vreselijk is.

Daarna begon de training met een Tabata

45 seconden werken 15 seconden rust

het waren push ups.. 

daarna kregen we losse oefeningen wederom 45 seconden werken

oefening 1 was een sqaut met kb

daarna een schouderpress met rechts en daarna natuurlijk met links

daarna kregen we de clean and press

daarna een clean

een truster..

de volgende oefening bestond uit

wederom een tabata

45 seconden werken 15 seconden rust

en dat was met jump squat.

dat was loeizwaar

als extraatje kregen we de Bring Sally up \Bring Sally down, het lied dat ik verboden heb om te gebruiken, maar goed we moesten met het rechter been voor staan  en dan bij up naar boven en bij down naar beneden.. Ik ben zo wie zo al heel slecht in de lunges. en hierin helemaal, dacht dat ik dood ging, maar ook de wetenschap dat daarna de hele riedel nog een keer komt en dan juist met de andere kant.. vreselijk.

Gelukkig zijn de goden ons goed gezind, en ook dit gaat over, en kregen we de buikspieren, 

wederom 45 seconden werken en 15 seconden rust

de oefeningen waren diamant sit up, leg raisers, de pinguin, crunches, russian twist, plank.. heerlijk

als toetje kregen we de opdracht in 2 tallen

gelukkig is Rich erg goed in rekenen en zei meteen alles 5 x, behalve op het einde.

80 burpees

60 push ups

40 squat

20 lunges per been 

en dat dus eigenlijk de helft voor een ieder

de ene werkt, dan heeft de ander rust

Ik was gesloopt en kapot daarna nog even met Niels een kop thee gedronken en vind het toch knap hoe onze Benjamin junior de opdrachten verzint en hoe hij het brengt zo gaaf.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten