dinsdag 15 maart 2022

Valkenburg /huis ( dag 4)

 

Vandaag wat uitgeslapen, de planning is compleet omgegooid, we zouden gaan wandelen in Nijkerk, maar kwamen tot de conclusie dat dat bijna niet haalbaar is, we moesten dan zo vroeg vertrekken dat we waarschijnlijk dat niet eens konden halen. Dus besloten we om maar de grotten tocht te gaan doen om daarna naar huis te gaan om ons voor te bereiden op de voorstelling van Jenny en Brigitte in Rotterdam. Bij toeval kreeg ik gisteren een uitnodiging van het luxor dat er nog kaartjes beschikbaar waren voor deze voorstelling en dus kan susan gezellig mee. We maken er een behoorlijk cultureel weekje van… heerlijk dat je weer cultuur kan snuiven..

 Ik had me niet een beetje uitgeslapen maar heel erg uitgeslapen,  ik schrok om 8 uur op uit mijn slaap, wat een ellende, dus als een gek mij douchen etc.. om te ontdekken dat er op een schone handdoek een gigantische bloedvlek zat... mijn conclusie is dit hotel is niet aan mij besteed.. het is niet mijn plek, niet meer naar dit hotel.. hier gaat te veel mis.

Ons laatste ontbijt was prima, daarna inpakken en naar de mergelgrot om er te kijken, we waren veel te vroeg dus bedachten we dat we wel de fluweelgrot eens konden bekijken, maar helaas dat ging dus niet, die ging pas om half 11 en zou een uur duren en onze echte tocht begon om 11.30, dus we konden niet veel meer, dan maar de auto naar de plek bij de grot, en daar nog even wandelen tot het tijd is.

We hebben nog even staan praten met een man van de parkeergelegenheid, erg leuk en gezellig, maar die man praatte maar door, we kwamen bijna het terrein niet op.

De auto geparkeerd en een lekkere korte wandeling gemaakt, heuvel op en heuvel af maar wat was het leuk.. Daarna toch eindelijk de grot in, de gids was in tegenstelling met de gids van vorige keer minder leuk, maar goed hij vertelde zijn verhaal. 

De geschiedenis van zon grot is toch bijzonder en erg mooi. ik vond het erg leuk ook.

Na deze toch van 45 minuten gingen we naar buiten, prachtige plaatjes gezien die er waren gemaakt. Nadat Susan ergens in het wild nog even had gezorgd voor de nodige vochtigheidsgraad in dat gebied zijn we vertrokken naar Alphen, een rit van bijna 2 en een half uur.

Bij aankomst in Alphen alles natuurlijk meteen uitgepakt, en ook meteen maar opgeruimd en gewassen, snel wat boodschappen gedaan en daarna heerlijk op de bank en wat dingen bijwerken.

De avond gaan we naar theater naar Jenny en Brigitte..  heerlijk



















Geen opmerkingen:

Een reactie posten