donderdag 17 maart 2022

Kaandorp en Arean.... Gedeelde smart

 

" Brigitte Kaandorp, de Koningin van het Nederlands Cabaret, staat samen met Jenny Arean, de Keizerin van het Vaderlandse Chanson, op het toneel. .

Twee luidruchtige vrouwen, twee onstuimige levens, twee fortuinlijke carrières. Twee buitengewone stemmen; de één als een orkaan in augustus, de ander als een merel in mei. Twee onverwoestbare comédiennes met een eindeloos oeuvre. Dat wordt lang leve de liedjes, de liefde en de lol. En dat allemaal met een klein orkest. Óók nog eens. Dat is veel, dat is rijk, dat is feest!"

 De tweede voorstelling, is de voorstelling waar ik echt al jaren naar uit kijk om hem te gaan zien, twee vakvrouwen, twee vakidioten dat kan alleen maar en geweldige avond worden.. deze voorstelling is tig keer verzet maar eindelijk mag ik dan hem echt gaan zien.. heerlijk. ik zie er oprecht naar uit..

De weg er naar toe ging vlot en snel geen enkele opstopping Okey even omdat de Erasmusbrug open stond, wel wat gedoe bij het parkeren, zo vervelend als je ergens in wil parkeren en iemand staat zo dat je niet achteruit kan, maar dat is ook mijn ding en mankement. Maar gelukkig snel een plek gevonden bij de parkeergarage en snel lopen naar het theater. Binnen en meteen naar het toilet. Heel bijzonder er was een behoorlijke rioollucht, en stond blank. Dus balen. Maar toen ik net goed en wel op het toilet was riep een stem we gaan nu afsluiten deze toilet. Ik roepen ik ben er nog zo klaar… het zou je toch gebeuren dat je opgesloten op het toilet zit tijdens een voorstelling die je zo graag wil zien en die al tig keer is uitgesteld en hem daardoor gaat missen, moet er niet aan denken. Gelukkig kon ik eruit en de zaal in. 


De voorstelling begon en meteen zat de sfeer erin, prachtige liedjes en een geweldige show, arean zingt alsof ze nog steeds 30 is terwijl ze 80is, Kaandorp is haar eigen onhandige chaotische zelf tijdens de hele show, heerlijk. Ik heb vreselijk gelachen en ook af en toe een traantje laten vallen. Toch had ik ergens het gevoel dat de show nog niet helemaal af was maar dat was prima en goed. 

Terug naar huis ging lekker snel we waren snel uit het theater en konden nog net om 3 minuten voor 10 over de Erasmus brug die om 22.00 afgesloten zou zijn voor het verkeer. 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten