dinsdag 1 februari 2022

verjaardagen op school..

 

Het is bijzonder, dat ineens door een tekst die ik al eerder heb gedeeld, over dat je vroeger jezelf verstopte in de bus in de hoop dat je ouders dachten dat je niet mee was gekomen naar huis... kortom dat riep ook het volgende beeld op.

De verjaardagen die je dan mocht vieren op school, ik heb het niet over de feestjes die je dan thuis hield met spelletjes etc, en niet dat wat men tegenwoordig doet, naar de bios etc. men maakt het steeds bonter en gekker om vooral het kind het gevoel te geven dat ze gewenst zijn.. terwijl ik denk, een gewoon leuk feestje in een versierde kamer met limonade en een taart en dan leuk spelletjes als koekhappen, als snoepjes happen uit een bak met water etc. was ook erg leuk en wat hebben we genoten... 

Maar nu naar waar het om ging, als je jarig was op school, dan trakteerde je natuurlijk de meesters en juffrouwen maar ook de klasgenoten. Wat je ging trakteren was wat maar kon, ik weet dat ik in de klas 5  nu groep 7, trakteerde op ijsjes,. van die dingen in een plastic zakje die je invroor in de diepvries, die kwamen toen net op. Ik had het geluk dat ik achter de school woonde, dus ik kon voor de pauze even naar huis om deze traktatie te halen omdat het anders zou smelten..  ik was de koning te rijk toen ik hiermee op school kwam. 

Het jaar erop had mijn moeder bedacht om hot dogs te maken, dus knakworst op een broodje.. dus dat moest natuurlijk ook gehaald worden want het moest wel warm zijn natuurlijk..  

Het absolute hoogtepunt was wel dat je met twee vriendjes uit de klas de klassen rond mocht om de meesters en juffen iets lekkers te geven, eigenlijk altijd een reep chocolade en dan kreeg je een kaart met een dier er op die je uit een hele stapel mocht uitzoeken..  en dat was erg spannend want je wilde niets verkeerds uitzoeken.. 

De verjaardagen op de basisschool zijn zo gaaf eigenlijk.. je voelde je dan echt jarig en je hoorde erbij.. ideaal




Geen opmerkingen:

Een reactie posten