woensdag 2 februari 2022

alleen lichaamsgewicht.....

 

Nadat ik vorige week op zaterdag had gewandeld, dus heel vroeg was op gestaan, heb ik me voorgenomen om tenminste 1 dag in de week echt uit te slapen in het weekeind, dus dat is dan de zondag of de zaterdag.. of ik dat vol blijf houden weet ik nog niet maar, maar ik probeer het wel, mede omdat ik ontdek dat het erg lekker is om te slapen. 

Dus de cross xxl viel vorige week in de min en ging ik niet, de eerste les meteen gemist.. achteraf ben ik er erg blij om , omdat bleek dat men heel veel burpees hadden moeten doen, veel snachtes dat houd in dat je dus met een gewicht langs je lichaam moet en dat boven je hoofd, ik geloof 100 stuks dus dat is zo wie zo slopend.. dus ik was blij dat ik zo verstandig was om mij aan mijn afspraak met mezelf had gehouden.

Maar ja, afgelopen zaterdag had ik al getraind met mijn buurjongen, maar bedacht me ook ik wil toch ook naar de cross zondag, dit omdat ik zaterdag toch min of meer een luie dag had gehad. dus dat mocht ook wel vond ik dus, dus om zondagochtend ging mijn wekker.. waar ik totaal geen zin in had om eerlijk te zijn...  maar ja voorgenomen dus dan gaan we dat ook doen, dan gaan we naar de cross hoe dan ook.

Het opstaan was een ware worsteling, was wel vroeg in bed gestapt maar het opstaan was toch erg ingewikkeld vandaag, het bed lag te lekker.... de wetenschap dat het nu weer 6 dagen gaat duren voordat ik weer kan uitslapen is toch wel heel heftig.

Het was inderdaad alleen maar lichaamsgewicht en dat kan heel zwaar zijn bleek wel.

 de warming up begon liefelijk

met foamrol

alle spieren losmaken in onze benen en in onze billen

dit om de tricker points en verklevingen los te krijgen.

daarna de tweede warming up

3 rondes

5 squats

5 puhs up

5 lunges links rechts


wod 2

 core:

5 rondes

10 hallow rocks

10 v- ups

10- tuck ups

10 sec hallow hold

1 minuut rusten

 

daarna brak de hel los

 BLACK JACK

Dit deed ik samen met Marco,  het was 

20 push ups, 1 sit up

en daarna steeds 1 push up minder en 1 sit up erbij

kortom in begin ben je boos om de push ups daarna om de sit up.. ben geen fan van Black Jack

 

de laatste wod die wij deden was:

BOB

13 hand release push up

13 squats

13 sit ups

en dan afbouwen naar 1

 

als toetjes als we er aan toe zouden komen was:

1000 reps  work out

4 rondes

 25 herhalingen per oefening bij lunges natuurlijk links en rechts 25

 de oefeningen

push up

squats

triceps dip

v- ups/ tuck ups 

lunges

bicycle crunches

lunges  links rechts en eerst 1 been dan de andere

shoulder taps dus in totaal 50

mountain climbers

glute bridges

 

die laatste hebben we gelukkig niet gehaald, god zij dank, wat een hel leek me die, maar ik ga hem natuurlijk wel leuk bewaren voor een wod met mijn buurjongen

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten