vrijdag 21 januari 2022

Mecury rising ( film)


 Heel vaak neem ik een film op omdat ik denk die lijkt me leuk, heel vaak ook kom ik bedrogen uit, of ik heb hem al gezien of na het eerste half uur merk ik dat ik al afdwaal en dat ik met hele andere dingen bezig ben, de film niet eens meer zie of wil zien.. dus dan is het snel deleten en verder kijken naar een andere film.

Deze film greep me vooral aan door het spel van het Simon, prachtig wat kan dat jochie spelen, en al ook al zou hij in het echte leven autistische trekjes hebben dan nog is dit spel prachtig gedaan. bewonderingswaardig

Zeker ook hoe Bruce in deze film weer schittert, de rollen die ik hem eigenlijk het beste vind staan, kortom het is een film die een aanrader is

recensie van de film:

Willis als vanouds in 'Mercury Rising'

Na een uiterst lauw ontvangen uitstapje als huurmoordenaar in 'The Jackal' is Bruce Willis terug op zijn thuishonk. In 'Mercury Rising' speelt hij de emotioneel getroebleerde FBI-agent Art Jeffries, een rol die niet zo ver verwijderd lijkt van die van John McClane uit de 'Die Hard'-cyclus. Het type ruwe-bolster-blanke-pit past de acteur wederom als een oude jas.

Willis springt in de bres voor de negenjarige Simon, een autistische jongen die nauwelijks communiceert met de buitenwereld, maar een kei is in het oplossen van puzzels. In een van die puzzels blijkt de onkraakbaar geachte Mercury-code verwerkt. Het is een code die gebruikt wordt door de nationale veiligheidsdienst (NSA) en waarvan de ontwikkeling vele miljarden kostte.

Bruce Willis met de autistische jongen Miko Hughes voor wie hij het opneemt in "Mercury Rising".

Wanneer luitenant-kolonel Nicholas Kudrow (Alec Baldwin) van de NSA ontdekt dat iemand de code heeft ontcijferd, besluit hij tot rigoureuze maatregelen om zowel de code als zijn carrière veilig te stellen. Hij stuurt een moordenaar die er weliswaar in slaagt Simons ouders naar de andere wereld te helpen, maar Simon zelf niet te pakken krijgt. Na de moordpartij vindt Jeffries de ernstig geschokte jongen. Langzaam dringt het tot de FBI-agent door dat er aan de hele zaak een smerig luchtje zit, maar hij vindt daarvoor bij zijn superieuren geen gehoor. Er ontspint zich een kat-en-muisspel met het leven van de kleine Simon als inzet.

Ondanks een script dat van onwaarschijnlijkheden aan elkaar hangt, heeft regisseur Harold Becker met 'Mercury Rising' een redelijk onderhoudende actiefilm met thrillertrekjes afgeleverd. Bruce Willis voelt zich zichtbaar thuis in zijn rol, Baldwin oogt eerder verdwaald. Miko Hughes maakt als de autistische Simon echter de meeste indruk. Hij levert een acteerprestatie waar zijn volwassen tegenspelers een puntje aan kunnen zuigen.

Regie: Harold Becker.
Cast: Bruce Willis, Miko Hughes, Alec Baldwin, Chi McBride, Kim Dickens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten