woensdag 17 november 2021

talentmiddag

 

Gistermiddag was het zover we hadden onze ontdek je talentmiddag. Daarbij komen groep 8 kinderen naar onze school om kennis te maken met de vakken, dus bieden we 4 vakken aan die we ook geven in oa ontdek je talent de ot uren in klas 1 en 2

Dit keer waren de workshops techniek waarbij ze een ballonwagentje maakten, bij Multi media waar ze een poster maken met daarop nepnieuws, bij de bakkerij maken ze een vruchtentaartje, waarbij ze de bodem al kregen maar het moesten versieren met banketbakkersroom daarop vers fruit en uiteindelijk een gelatine laagje en werd de taart in een doos gedaan en ging het mee naar huis, zo ook bij de laatste workshop dat ze een sleutelhanger maken van leer.

Het is altijd zo dat ik in het begin denk, och jee daar gaan we weer, maar als het eenmaal loopt denk ik alleen maar wow wat is dit weer leuk, zeker ook omdat je met collega's praat en ook met leerlingen en ze eens op een andere manier aan het werk ziet. Maar ook dat ik zie hoe leerlingen dan genieten van wat ze mogen maken en maken

Tevens geniet ik enorm van zon groep 8sters die dan nog zo onbevangen zijn en vreselijk genieten van wat ze aangeboden krijgen, heerlijk.. genieten met een grote G, en niet eens 2 G.l, al moet ik zeggen dat ik wel ergens mijn bedenkingen had, mede omdat bleek dat er op de basisscholen de besmettingen het hoogst zijn. 

Toch was het zoals altijd tot in de puntjes georganiseerd en was het wederom prachtig geregeld, met het roulatiesysteem, tevens was het ook zo dat de kinderen een pakje drinken kregen en wat lekkers, waarna ze de laatste twee workshops gingen doen.

Wat ik vooral erg leuk vond was dat op het laatst een jochie, die denk ik net tot mijn borstkas komt, ineens naast mij stond en zijn hand op mijn schouder legde, en zei. meester dit is de leukste middag sinds jaren.. dan geniet ik.vooral omdat het zo oprecht is.. en dat vind ik met name mooi van deze leeftijdsgroep, dat ongeremde wat ze nog net hebben als ze bij ons op school komen heerlijk

Kortom het was weer een geslaagde middag en wie weet komen ze naar ons toe.. we zullen zien.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten