zaterdag 6 november 2021

om haar even te verwennen

 

Afgelopen vrijdag ben ik na school naar huis gelopen, heb me snel omgekleed om te vertrekken naar mijn moeder in Musselkanaal

Om eens geen bloemen mee te nemen maar iets anders besloot ik om donderdag uit school een stoorperentaartje te maken. Dit klinkt ingewikkelder dan het is.  Heel Holland bakt komt niet eens in zicht om er aan mee te doen. het is een kant en klare mix die ik had gekocht incluis kant en klare stoofpeertjes, zodat ik niet al te veel gedoe had, maar geloof me, niks is me te veel voor mijn moeder.

Dus vrijdag uit school ging ik meteen in de auto, nadat ik naar huis was gelopen, de tas had gepakt, en het huis had afgesloten. De lange rit naar Musselkanaal is best pittig op dit tijdstip, dat was ik even vergeten, het was druk en veel file en halve files. langzaam rijdend verkeer etc. kortom het was afzien. Gelukkig ging het verder best goed en was ik rond half 7 bij mijn  moeder haar huis,

Net toen ik mijn auto parkeerde belde ze en vroeg ze waar ik was, dus ik zo heel grappig voor je huis. dacht ik wacht tot je belt dan kom ik wel binnen..  dus de toon was gezet.

Naar binnen bij mijn moeder en haar meteen het stoofperentaartje gegeven zodat ze al superblij was. Tevens had ik slagroom meegenomen en ook mijn brede spatel zodat we het taartje gemakkelijk van het bakblikbodem konden halen..

Voor ik het wist was mijn moeder bezig het taartje te snijden.. juist met deze plastic spatel.. ik dacht dat ik niet meer bij kwam. dus ik meteen nou mam mag je niet meer met echte messen snijden?

Zij ook lachen en zei, ik dacht al waarom neemt hij dat mee, wat moet hij er mee, maar nu begrijp ik het.

De avond zijn we druk bezig geweest met van alles en nog wat, zoals onder andere haar telefoon goed te maken, ik weet niet wat mijn moeder doet, maar ze heeft een gave dat ze op van alles drukt en doet en dan heel verbaasd is dat iets niet doet.. waarbij ze dus vraagt los het even op, op een leuke manier natuurlijk. zo ook haar wekker, ze dacht slim te zijn ik trek gewoon de stekker er uit en na een uur zet ik hem wel weer aan.. maar helaas dat werkt niet.. het was dus 000 wat ze zag. kortom hilarisch weer en lachen.

We zaten heerlijk te kletsen en ineens zagen we dat het half 12 was, dus gingen we naar bed. ik heb in mijn bed nog even gekeken naar 2 voor 12 en daarna ben ik lekker gaan slapen. het bed daar ligt heerlijk ondanks dat het een 1 persoons is. het is geweldig.

In de ochtend rond half 10 het bed uit, mijn moeder was al op, dus het ging snel.. nadat ik een douche had genomen en lekker had ontbeten, nog wat laatste dingetjes gedaan en rond 12 uur ben ik vertrokken naar huis omdat ik om half 5 nog een andere afspraak had staan.

Wat is het toch heerlijk dat ik weer eens naar mijn moeder kon en wat was het weer genieten

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten