maandag 4 oktober 2021

VOOR SOMMIGEN NORMAAL... MAAR OF HET NORMAAL WAS....

 

struinend over het internet kom ik ineens dit tegen, waarbij dingen worden beschreven wat volgens hun normaal was maar achteraf totaal niet normaal was als ze er over hebben met anderen.. hilarisch vind ik ze, vandaar dat ik dit even heb "geleend", van internet om hier te plaatsen..

12 dingen die bij jou thuis heel normaal waren... maar later heel raar bleken te zijn

In elk huishouden gelden andere regels en gebruiken. Als kind weet je niet beter - totdat je er op een gegeven moment achterkomt dat het helemaal niet normaal is om met de deur open te plassen en naar elkaar te fluiten in plaats van roepen. Ongemakkelijk... en hilarisch!

  1. ‘Mijn ouders wilden ons niet aan tafel roepen, dus mijn vader had een deurbel in onze slaapkamers geïnstalleerd. Als we naar de keuken moesten komen, werden we opgeroepen door de ‘kinderbel’.’
  2. ‘Wij moesten van onze ouders het water drinken waarin maïs werd gekookt. Ik dacht dat iedereen maïswater dronk, totdat mijn schoolvrienden me vertelden dat dat gek is. Wij lustten geen ‘normaal’ water, daarom lieten onze ouders ons het maïswater drinken. Daar zat nog een beetje smaak aan.’
  3. ‘Mijn moeder maakte wentelteefjes met zout in plaats van suiker. Toen er in groep vijf een vriendinnetje bleef slapen en bij de wentelteefjes om suiker vroeg, was ik stomverbaasd… suiker?! Daar had ik nog nooit van gehoord.’
  4. ‘Met elke barbecue speelden wij Burger Roulette: een burger zat vol met rode pepers. Het maakte barbecueën een stuk spannender en vooral hilarisch, maar om het normaal te noemen…’
  5. ‘Voordat ik bij een vriendje ging spelen, wilde mijn moeder dat ik thuis ‘oefende’ met om hulp roepen.’
  6. ‘Mijn moeder leerde mijn zus en mij om als een wolf te huilen naar de volle maan. Onze hond ging hier namelijk ook van huilen. Mijn oma vond dat een vreselijk geluid, en dat vond mijn moeder dan weer hilarisch.’
  7. ‘Wij gingen vroeger elke donderdagavond van de week winkelen. Mijn moeder had een serieuze koopverslaving, en dat heeft ze nog steeds, en ik dacht dat het normaal was om bijna altijd na het eten te winkelen.’
  8. ‘Ik zeurde altijd om snoep bij de kassa, daarom vertelde mijn moeder dat het illegaal is voor een caissière om snoep te verkopen aan kinderen als ze niet jarig zijn. In groep vijf kwam ik er pas achter dat dat niet waar is.’
  9. ‘Als het regende, mochten we thuisblijven van mijn moeder. Ze bestelde altijd Chinees en we keken de hele dag enge films. Vroeger dacht ik dat niemand naar school ging als het regende.’
  10. ‘Mijn vader wilde niet zo’n vader zijn die in het openbaar zijn kinderen riep. Daarom floot hij als we moesten komen. We hadden elk ons eigen ‘fluitje’. Pas later kwam ik erachter dat het best onbeleefd is om naar iemand te fluiten als je zijn aandacht wilt.’
  11. ‘Mijn familie vond het doodnormaal om met de deur open naar de wc te gaan. Toen ik in de kleuterklas naar de wc ging, vond een klasgenootje het wel heel raar toen ik gewoon met de deur open zat te plassen.’
  12. ‘Wij deden altijd extra suiker in de cola.’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten