maandag 25 oktober 2021

malta dag 5 ( terug naar huis)

 

Vandaag alweer terug.. nu word het een spannende reis, want we moeten in Zurich overstappen en hebben daar een uur de tijd voor. dus ik ben benieuwd of we onze vlucht halen.. anders zien we het dan wel weer...
Gisteren tijdens het inchecken ging het bij air malta perfect, we hadden meteen onze boardingpass dus dat was geregeld, maar de KLM deed moeilijk, heel moeilijk, we kregen helaas geen boardingpass, wel ingecheckt maar geen boardingpass, we moeten ons melden bij de incheckbalie op Zürich om deze kaart te krijgen… tel uit.. we hebben 45 minuten, dus van het vliegveld af, en dan meteen door naar de KLM, weer door de douane en rennen naar de KLM om aan boord te komen… ik heb nog geprobeerd om de KLM te bereiken maar die zijn onbereikbaar blijkt wel. In ieder geval via whats app en de Messenger, dus maar ff bellen nog. 

Kan wel stellen dat dit niet goed is voor je nachtrust.. gelukkig gaat er altijd nog een trein geval van nood. 

Gisteren heerlijk gegeten pizza met een salade caprices, alleen lag er weinig mozzarella op het bord wel heel veel rucola.. inmiddels is deze sla soort zo door geteeld dat het net als bij rashonden, de smaak er af is, niet van die honden , die zijn vaak zwakker en krijgen vaker gebreken. Jammer.

Daarna onze nieuwe hobby, een heerlijk ijsje bij de speciale ijswinkel twee bollen voor 5,50 maar dat zijn ook echte bollen. Heerlijk. We werden geholpen door een vrolijke jongeman van wie dit zijn eerste werkdag was.. prachtig, 

Thuis in het hotel begonnen met inpakken, ik laat op Malta geen koffer achter maar wil zeker nog een keertje terug, omdat er nog zoveel te zien en te ontdekken is op dit eiland,
 
Deze ochtend nog even naar de Sint johns kathedraal. Volgens de boekjes een must, en het is inderdaad een moetje en toch denk ik, dat doe ik bij al die te rijk met bladgoud versierde katholieke kerken en kathedralen, waarom? Mede omdat ik weet van in hoeveel mijn grootouders geld hebben gegeven aan de kerk, ondanks dat ze dertien kinderen hadden en grof geld moesten betalen ondanks hun honger loontje om zo een plek in de hemel te krijgen.. ik hoop maar dat ze een goed plekje hebben gekregen. 

Maar voordat we naar de Sint johns gingen weer dik 45 minuten aan de lijn gehangen bij de KLM in de hoop dat ik een antwoord kreeg op mijn vraag. Alle kanalen bewandeld, maar nergens ook maar reactie. 

Totaal gefrustreerd hierover, maar goed we gingen na de St johns kathedraal even nog shoppen daar heb ik toch nog 2 engeltjes gekocht voor in mijn vogeltjes engeltjes kerstboom, een zilveren en een glazen met witte en zilveren streepjes. 
Kortom dat kon ook nog met gemak in de koffer. 
Daarna nog ff dwalen door de stad, bewust afscheid nemen, voor de cleaning boy geld achter gelaten en een buskaart die nog 3 dagen geldig is, zo ook een bedank kaartje waar ik in het Maltees mijn dank voor het schoonmaken heb gezet. Je leert zo snel Maltees op dit eiland… wonderlijk.. leve Google translate. 

Op het moment dat we vertrekken staat de eerder bestelde taxi er, wat een luxe. Met de taxi naar het vliegveld , soms moet je je cadeautjes  gunnen. Op het vliegveld eerst even bij het loket van air malta hoe we dat moeten doen, nou simpel we gaan niet uit niemandsland, we gaan rechtstelsels naar de gate en daar krijgen we onze boardingpass.. kortom waar de KLM uren en uren over doet, lost de vriendelijke dame binnen 10 minuten op.. klaar en done voor zover. 

Daarna wilden we enthousiast als we zijn doorlopen naar de douane, maar nee we moesten inchecken, wat we al waren, een zeer vermoeide desk medewerker, snauwde en grauwde paspoort… ik nog lief glimlachen naar ja net dat mondkapje ziet hij dat niet. Dus hij bleef chagrijnig, denk dat zijn vrienden hebben gezegd ga iets met mensen doen  is echt iets voor jou… al denk ik dat ze dachten laat hij daar grauwen en snauwen dan doet hij dat niet bij ons. Daarna riep hij, bagage op de band .. dus ik zet mijn koffer neer, slechts 8,5 kilo, hij weet niet dat in dat tasje om mijn nek zit, die heb ik er niet opgezet. Hij zei het gelukkig niet tegen Ankie, haar koffer was veel zwaarder dus ik zei alleen maar, niks zeggen maken dat je wegkomt…. Dus heb ik hem vriendelijk a Nice Day gewenst and a big smile… hij zag de humor er niet van in helaas… maar had ook niet anders verwacht. 

Wij door de douane en lekker gezeten iets te eten een salade pasta met mozzarella en tomaat en pesto. Heerlijk toetje met kwark etc. Voor het eerst weer eens echt geluncht. 


















Geen opmerkingen:

Een reactie posten