zaterdag 2 oktober 2021

limes etappe 15 ( 19,1 km)

 

Wat verheugde ik me op dit pad , als je de beschrijving leest ben je helemaal blij toch, dit schept verwachtingen,

“ Wandelen door Park Lingezegen, een nieuw landschapspark tussen Arnhem en Nijmegen met veel ruimte voor mensen, landbouw, natuur, cultuur en water. Overal kom je deze elementen tegen net zoals elementen van de Romeinse Limes zoals het Romeinse Lint, een brede parkzone en het Romeins Circuit.”

Ik moet bekennen het begrip park krijgt een heel andere betekenis sinds ik hier heb gelopen… bij een park stel ik me mooie paden voor langs mooie stukken groen. Over prachtige  zachte paden langs mooie groene gedeeltes, kortom genieten van het prachtige natuurpark landschap. En dat ook nog doorspekt met cultuur…. Geloof me dat beeld vasthouden… en nu de werkelijkheid, het waren alleen betonplaten die er lagen met daarbij de afstanden om te rennen.. en daarnaast veel huizen, veel beton… kortom het begrip park heeft voor mij een totaal andere betekenis gekregen. 

Terwijl ik door deze beton massa mijn weg vind, bedenk ik me goh nog maar 2 stukken en dan is het pad af… bizar eigenlijk, al zijn er nog stukken naar en door Duitsland die ik natuurlijk ook wil gaan lopen  moet alleen dat ff goed plannen. Iets voor een vakantie. 

Maar het lopen blijft heerlijk kop leeg, gewicht verliezen en genieten van hoe mooi Nederland kan zijn. Soms vergeet ik dat ik de limes loop geniet ik van de natuur en wat ik zie. 

Het mooie blijf ik vinden dat ik op plekken kom waar ik anders nooit kom en nu dus wel. 

Het eindpunt was De Pas en wat vooral heerlijk was, dat de bushalte naar Arnhem zo dichtbij was, niks geen moeilijk gedoe met zoeken naar een bushalte je zag hem al vanaf het laatste stukje van het enige stukje groen..  een klompenpad , en onderweg natuurlijk heerlijk thee en salade gegeten, ook wat thee gedronken, om toch energie te hebben. De hele route in 4 uur afgelegd incluis pauze van 30 minuten, dus volgens mij niet slecht.

Terug met de bus naar Arnhem centraal om daar de trolley te nemen naar de auto die ik geparkeerd heb bij de halte waar ik de vorige keer op ben gestapt om heavadorp te gaan. 

Wel vreemd dat door het opheffen van die 1,5 meter mensen ineens dichter bij je in de buurt zitten, je ook soms ineens iemands kunstgebied hoort klappers maar dat zal ook wel weer wennen . 















 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten