donderdag 7 oktober 2021

dat gaat naar de zee.....

  

 
Bij mijn halfjaarlijkse controle, liep ik niets vermoedend langs een lagere school, totdat ineens mijn ogen werden getrokken naar de tegel die je hier op de foto ziet..
Ik zat eerst ff te denken van wat is dit nu, totdat ik doorhad dat deze tegel wees naar een oud  slootje...  maar de boodschap was duidelijk..  hier begint de zee, met andere woorden , alles wat je in die sloot gooit gaat naar de zee....  ik vond dit een mooie en positieve manier van aandacht vragen voor het milieu.. en ook meteen mensen/. kinderen bewust maken van dat alles met elkaar in verband staat.. prachtig.
 
Laatst stond ik bij een bushalte en werden mijn ogen naar een tekst getrokken, met de boodschap.. ruim je vieze gore peuken op...   het gekke is dat ik ook besef dat dit een manier is om mensen bewust te maken van de gevolgen van hun gedrag maar, gek genoeg werd ik hier, ondanks dat ik niet rook, wat geïrriteerd door..  hoezo.. gore etc..  waarom met zon agressieve tekst...  

De tegenstellingen van beide berichten is zo haaks op wat ik denk en vind, ik raak me steeds meer bewust van het milieu, daar waar ik vroeger achteloos wat afval, lees vooral het woord vroeger, dingen uit het raam gooide van mijn auto.. want ja waarom niet, er was tenslotte plek genoeg in de berm of waar dan ook., heb ik tegenwoordig in mijn auto een heus afvalzakje hangen waar ik alles van afval ingooi.. dus ook ik leer en pas me aan..  het zakje gooi ik dan leeg bij in een prullenbak onderweg bij een parkeerplaats.. en niet alsnog gewoon in de berm. zo ben ik dan ook weer niet.

Ik merk wel dat ik door een positieve benadering meer bereid ben om iets te doen voor het milieu, maar door agressieve acties. ik geïrriteerd raak en juist expres wat op straat wil gooien. Dat is niet goed dat weet ik , maar toch..  het werkt dus tegendraads als men teksten zoals ik hierboven opschrijft..  

Kortom alle respect voor de dames, en soms een enkele man, dat vind ik trouwens ook opvallend, die vuil opruimen met hun tang en met hun hesje en een vuilniszak in de hand.  Ik kan er met bewondering naar kijken. al heb ik daar ooit lang geleden ook een blogje over geschreven, die ik niet zal herhalen maar waar ik nog steeds achtersta... en met respect aanzien dat ze dit doen..   maar mezelf nee zie ik dat niet doen. denk dat ik andere prioriteiten heb in mijn leven.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten