dinsdag 14 september 2021

Malta here we come...

 

Het had wat voeten in de aarde, maar het is gelukt. Nadat ik het museum in Leiden had bezocht, waar een tentoonstelling was over de tempels van  Malta, waar ik intens van heb  genoten, besloot ik om maar eens bij vriendin Ankie te polsen of ze al eens op Malta was geweest, en zo niet of ze het leuk zou vinden om samen naar Malta te gaan in de herfstvakantie.. 
Gelukkig was het antwoord erg positief en al append begonnen we er steeds meer zin in te krijgen.
Heb haar wel de opdracht gegeven om in ieder geval in Leiden het museum van oudheden te bezoeken en deze tentoonstelling te gaan bekijken, zodat ze weet waar we heen gaan,
 
Enthousiast als we zijn hebben we beiden een boekje aangeschaft, Ankie die van de ANWB, ik het boekje van het Capitool die ik altijd erg leuk vind om te bekijken is vaak erg overzichtelijk.
 
Afgelopen woensdag besloten we om maar eens de boel te gaan regelen., We hadden bedacht dat we in een R&B wilden, leek ons wel leuk.
 
We besloten om via skyscanner te gaan zoeken naar goedkope vluchten, dat is gelukt, we vonden een prachtige aanbieding, het enige nadeel was dat we dus op vrijdag al heel vroeg terug gingen naar Nederland om 7.05  dat vonden we niet zo geslaagd, totdat we iets verder keken, zagen we een vlucht terug vanuit Malta in de middag, en nog goedkoper ook, we gingen op de terugweg wel via Zurich terug waar we 50 minuten overstap tijd hadden, dus dat moest wel lukken volgens ons.
 
De reis geboekt, alles ingevuld, betaald, om tot de ontdekking te komen dat ik niet mijn email adres heb ingevuld, dus we kregen niet de bevestiging van onze reis en ook niet dat we betaald hadden.
Dus nadat we even hadden nagedacht was de oplossing om toch maar gewoon te bellen naar Malta voor info hoe dit nu zat, nou dat was duidelijk, we moesten de aanbieder hebben, en dat bleek dus Trip.com, dus daar naar toe gebeld maar ja alles was dicht, dus een mailtje gestuurd, daarna maar hopen op een goede afloop.
 
Spontaan als we zijn gingen we meteen al een plan maken wat we allemaal wilden doen, maar beseften ineens dat we niet eens een hotel hadden, dus tja dat moest eerst gedaan worden, dus we besloten om maar te zoeken naar de R&B die Ankie had gevonden maar dat was toch anders dan we dachten, terwijl ik nog wat verder zocht zag ik een prachtige aanbieding van een hotel voor 200 euro voor 4 nachten incluis ontbijt, dus dat hebben we geboekt, ik denk niet dat het echt een bijzonder hotel is maar wat maakt het uit, als we maar slapen en kunnen douchen is het prima..  en ach als we terug komen met uitslag dan is er altijd nog wel een oplossing met zalfjes etc.
 
Ook hebben we meteen een bezoek aan de ondergrondse begraafplaats vast gelegd, dat wilden we ook graag zien, mede omdat ik dat las en meteen dacht dat wil ik zien. 
Het voordeel is wel dat het eiland niet zo heel groot is, dus we kunnen met gemak  veel zien.
Kortom we hebben er zin in. en ach als 5 dagen te weinig blijkt te zijn dan is het simpel gaan we toch nog een keer terug om al het moois te zien van het eiland, want het leven schijnt daar ook erg goedkoop te zijn.
 
Gelukkig kreeg ik vrijdag bericht dat onze reis werd en was bevestigd dus we kunnen nu echt op vakantie
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten