woensdag 4 augustus 2021

limesroute etappe 9 en 10


 Besloten om dinsdag alvast deze etappes te lopen, om te starten in Bunnik waar de auto staat, om vandaar uit te gaan lopen naar net voorbij het eindpunt van deze route, tenslotte is deze etappe maar 11 km en daar kom ik eigenlijk tegenwoordig mijn bed niet meer voor uit.

Ergens zit er dan toch iets van spanning merk ik, ik slaap de nacht van te voren slecht, kan ook komen doordat ik een nieuw kussen heb waar ik even op moet wennen met slapen, dat zou me ook niet verbazen, maar goed om 6,00 was ik al uit de veren en klaar wakker, dus dan maar het bed uit en na de ochtend rituelen , alles in de tas ingepakt en klaar om te gaan.

Toch is het gek dan ben ik vroeg op en denk dan heb ik lekker veel tijd. gevolg is dat ik dus rond lummel met als gevolg dat ik nog later ben dan ik had gewild of had gepland. heel onhandig soms van mij..

toch nog redelijk op tijd in de auto en naar Bunnik waar ik de auto wilde parkeren bij het station, dit leek me handiger mede omdat ik dan gemakkelijk bij de auto kan komen, zowel met de bus als met de trein, parkeren was daar ook nog gratis

Het was wel even zoeken naar het beginpunt voor deze etappe, omdat ik zaterdag etappe 8 ga lopen met een oud leerling en ook een stukje van etappe 9, omdat we dan in Bunnik uitkomen, moest ik even een punt zoeken wat gemakkelijk te onthouden was, maar dat heb ik gevonden dus, vlak bij de oranje straat, al was het wederom even zoeken met mijn kaarten maar ik begin het te begrijpen hoe ik moet lopen etc, dus dat maakt het wel gemakkelijk, na even wat rondzwerven kwam ik aan bij het pad en kon ik beginnen, slechts 2 km van het station, het begin was meteen al spectaculair omdat ik onder een viaduct door moest en bijna op mijn knieƫn moest kruipen om er onder door te kunnen dat beloofd meteen veel goeds, ik hou hiervan, hoe meer ongemakken hoe leuker ik het vind, ik vind het wandelen over gebaande paden vak zo suf en saai, maar met dit soort dingen maak je me blij.

Onderweg viel ik van de ene verbazing in de andere, mede omdat je dan weer ineens op een goed begaanbaar pad aan het lopen bent en dan ineens sta je voor een pad vol modder etc, of veel water. zo leuk en uitdagend

Dit keer was het druk op het pad en vooral het laatste gedeelte had ik steeds een meneer achter me lopen en daar hou ik niet van, je kan niet gehoor geven aan de roep van de natuur, of lekker zingen etc.. dus ik vond dat wat ongemakkelijk lopen. Dus besloot ik om uitgebreid mijn witlofsalade op te eten, dan kon hij mooi doorlopen en dus tempo maken zodat ik  hem kwijtraakte.. 

Terwijl ik lekker onder een boom mijn salade zat te eten met een welverdiende kop thee, begon het ineens te hozen dat ik dacht, okey ik blijf hier nog wel even zitten voordat ik weer ga wandelen maar ja dan beginnen de benen zicht te roeren en dan wil ik weer verder. dus ik de regencape om en gaan.. de man die achter mij liep moest erg ver weg zijn hij liep net iets langzamer dan ik dus dat moest goed komen .. maar tot mijn grote ergernis had hij ook geschuild voor de regen.. de sukkel liep hij weer achter mij aan, ik had echt even de p in.

Maar goed gelukkig verloop ik me nogal eens dus dat kwam goed ik raakte hem kwijt in Wijk bij Duurstede dus daar kon ik het laatste stukje lekker relaxt lopen en daar heb ik extra genoten

Wel even onhandig met de bus. ik dacht laat ik slim zijn laat ik met de bus naar het station gaan, dus ik stapte in de bus reed naar het station, moest de bus uit, wat normaal is maar in dit geval leek het me gek want de bus waar ik in zat die moest ook naar Bunnik dacht ik, maar nee dus ik moest uitstappen en met de volgende bus mee en juist die bus reed gewoon de weg terug die ik al had gereden met de ander bus ik  ben gewoon aan de verkeerde kant gaan staan.. hoe dom kan je zijn.

Maar aangekomen bij de auto de schoenen uit en andere schoenen aan en terug naar huis na weer een heerlijk wandeling van het limes pad




















Geen opmerkingen:

Een reactie posten