maandag 2 augustus 2021

Kippenochtend

 

Zondagochtend terwijl ik  langzaam gewekt word met het lied: Arcade van Duncan Laurence, denk ik ik blijf liggen, ik wil niet.. altijd als je net lekker ligt  gaat de wekker.. maar ja ik had beloofd om te gaan sporten en dus gaan we ook.

De les zou gegeven worden door Marco, en die roept al vanaf dat hij het wist dat hij deze lessen gaat geven, we gaan een waterballet doen.. en hoe dan ook karma slaat meteen toe het regende enorm. zo erg dat ik dacht ik kruip mijn bed weer in want er is niets lekkerder dan in je bed liggen met regen, onweer en storm  op een zondag. maar toch ik ben plichtsgetrouw dus ik sta op, doe mijn ding en verplaats me naar de sportschool.

Bij binnenkomst waren er al een aantal en we kregen te horen dat we de Chicken gingen doen.. geen idee, maar ik als vegetariƫr, denk dan als het maar een scharrel kip is..

We begonnen met chicken legs

de eerste oefening: Bring Sally up, Bring Sally down met squat.. en dat is al dodelijk

daarna kwam de uitleg

in twee tallen, samen van elke oefening 100 doen.  terwijl de ene de oefening doet doet de ander de wallsit

100 jump squats,

100 lunges rechts

100 lunges links

100 sumo squat

100 walking lungens met links een gewicht boven je hoofd

100 walking lunges met rechts een gewicht boven je hoofd

100 squats.

 

daarna natuurlijk de chicken wings

warming up bring Sally up en bring Sally down met push up.

daarna 

terwijl de ene een oefening doet ligt de ander in plank

 

100 met links liggend op de grond gewicht omhoog brengen

100 met rechts liggend op de grond gewicht omhoog brengen

100 push ups

100 gewicht met links zittend omhoog brengen

100 gewicht met rechts zittend omhoog brengen

100 gewicht voor je omhoog brengen

100 mountain climbers links en rechts

 

 en aan het einde natuurlijk de chicken belly

terwijl de ene werkt ligt de ander in zijplank links en dat afwisselen met rechts

100 sit ups

100 rusian twist

100 crunches

100 hip brigds

100 pinguins

100 bicycle crunches 

ik mocht dit samen met mijn sportmaatje Rene doen en dat was gaaf we zijn best aan elkaar gewaagd en gaan er ook behoorlijk voor.

Toch ben ik dan blij te zien dat hij het er ook zwaar mee heeft omdat ik altijd zoveel bewondering voor hem heb, hoe hij het doet en hoe gemakkelijk het lijkt dat hij het doet.. 

kortom het was een kippenachtige ochtend.. maar wel weer heerlijk en erg gezellig samen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten