zaterdag 7 augustus 2021

BBQ ( de eetclub)

 

Eindelijk konden we weer echt samen eten, de laatste keer was ook in de zomer wegens Corona, en nu dus eindelijk, nu iedereen is ingeënt konden we los en gaan genieten van heerlijk eten bij de BBQ bij Misjel en Dominique thuis. Natuurlijk waren Marco, Anouk, de kids en Niels ook van de partij.

Misjel en Dominique zouden zorgen voor alles op de BBQ, Marco voor het toetje en ik heb opgedrongen om het voorgerecht te maken, al was het uiteindelijk meer een bijgerechtje..  maar lekker was het wel ik had bedacht om de Rataoulile taart te maken , maar dan geen grote taart maar gewoon 1kleine omdat het een soort van bijgerecht is en dus hoeft er niet zoveel van te zijn.

Het had wel het nodige gedoe want je moet alles in plakjes snijden, dat kon gelukkig met de kaasschaaf, maar toch.. daarna moest je hem opbouwen van uit het midden, aangezien ik niet zo goed kan bepalen wat het midden is besloot ik maar om gewoon via de randen te beginnen,  achteraf begreep ik dat als je vanuit het midden werkt je het wat strakker krijgt, zeker omdat de wortel nogal stug is.. maar dat mocht de pret niet drukken, want tenslotte is het een gerecht homemade dus dan is het goed.

Nog even snel een bloemetje gehaald voor Do en Misjel want dat hoort dan vind ik altijd, anders is het niet gezellig.

Om half 5 moesten we aanschuiven, mijn ochtend bestond dus ten eerste het voor/bij gerecht klaar maken en daarna  een rondje steppen want dat moet ook gebeuren dat is de afspraak met mezelf niet kunnen wandelen, of niet kunnen sporten/ wel sporten dan ook even met de step oefenen, de grote uitdaging, de Albert Schweitzer brug , komt wel na Berlijn, het is nu eerst oefenen op de kleine heuveltjes die ik zo tegenkom onderweg..  dat naar beneden is erg leuk maar ook best link kom ik achter, maar ja wie niet waagt die wint het ook niet.. het is misschien de bedoeling dat ik zelfs  na de zomer op de step na de locatie in de polder ga, maar dan moet ik eerst uit zoeken hoe lang ik er over doe.

Nu terug naar de BBQ.

Om half 5 waren we bijna compleet, Niels was druk aan het klussen thuis dus hij kwam rond half 6, gelukkig moest mijn voorgerecht aardig wat tijd door brengen in de bbq met als gevolg dat Niels meteen bij het voorgerecht kon aanschuiven.

WE zijn binnen gaan zitten omdat het behoorlijk waaide dan is buiten zitten natuurlijk niet echt een feestje. We hebben de avond natuurlijk flink lachend en pratend met elkaar doorgebracht en genoten van  het samenzijn. 

De BBQ was een feestje met elkaar, Misjel en Do hadden een geweldige maaltijd bedacht, met pulled nog wat. op brood, waardoor het een soort groot belegde brood was met daarbij een kool salade, voor mij was dit het vegetarische hoofdgerecht voor de carnivoren onder ons was het gerecht gemaakt met kip.. daarna kregen we nog een zelfgemaakte pizza, voor mij een vegetarische variant met kip, voor Anouk met salami en voor de anderen met iets van vlees wat het was weet ik niet meer het was kennelijk wel erg smaakvol.

Daarna kwam Marco met zijn toetje  een appeltaart met crumble constructie, anderen zouden zeggen hij is mislukt maar wij vonden hem alleen maar erg lekker, zeker omdat hij warm uit de bbq kwam en dat we er ijs bij kregen.. het was erg genieten werderom

Daarna gingen we aan de thee en begonnen we spelletjes te spelen,  take 8 het duurde even voor ik het spel begreep, maar uiteindelijk begreep ik het , en toen waren we uitgespeeld. Het spel Sabotage vond ik ook erg grappig om te spelen, het is een simpel spel maar wat hebben we gelachen met elkaar. heerlijk.

Het was weer een avond als altijd vol lol en gezelligheid.. De volgende afspraak gaan we houden bij Niels die gaat koken, de datum moeten we nog afspreken maar het gaat beslist wederom een mooie avond worden.

Ik prijs me gelukkig dat ik omringt ben met zulke geweldige leuke mensen en in de vakantie waardeer ik dat des te meer.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten