dinsdag 20 juli 2021

botanische tuin Trompenburg

 

Aangezien het al heel lang geleden was dat we eens weer een keer echt hadden afgesproken, dat we echt tijd voor elkaar hadden, hadden we een afspraak gemaakt dat we elkaar afgelopen zaterdag zouden gaan zien,. Rick heb ik natuurlijk het afgelopen jaar veel gezien omdat hij bij mij stage liep, Christian wat minder omdat het toch wel druk was op school en de agenda zich heel snel met teveel dingen vulde. Kortom het was slim om af te spreken

De mannen kwamen met het geweldige idee om naar de botanische tuin te gaan in Rotterdam, waar ik nog nooit geweest ben maar ik kan erg genieten van de natuur, dat blijkt wel uit het feit dat ik nog steeds veel wandel en prachtige dingen zie onderweg.

Als afsluiting hadden we besloten gaan we uit eten, dat gekook is ook niet alles tenslotte.

Keurig op tijd was ik bij Rick en Chris, na even een kopje thee, en bijpraten over de afgelopen maanden, we kwamen er achter dat ik Chris al vanaf maart niet meer heb gezien.. en dat kan natuurlijk niet... Rick zag ik regelmatig omdat hij stage liep bij mij, wat erg leuk en gezellig was.

Rond half 2 gingen we met hun nieuwe auto naar de Trompenbrug, ik ken het niet, had er ook nog nooit van gehoord maar wat is dat prachtig deze tuin. De weg er naar heen was even zoeken maar toen we binnen waren zijn we meteen gaan lopen naar het theehuis waar Rick thee met gebak had geregeld.. wat heerlijk was, lekker in de tuin zitten en kijken naar mensen maar zeker heerlijk kletsen met elkaar, over ditjes en datjes.

Het dwalen naar de voedseltuin had nog wat voeten in de aarde, mede omdat het buiten de echte tuin ligt, maar het bezoekje aan deze voedseltuin is zeker de moeite waard, zeker als je leest wat de achterliggende gedachte is.. ik dacht bij een voedseltuin aan dingen die je als mens kunt eten maar het blijkt een gewoon stuk tuin te zijn waar brandnetels en heel veel onkruid groeit die dan er voor zorgen dat jonge boompjes beschermd zijn zodat die kunnen opbloeien.. maar ook dat dit er staat als voedsel voor de bodem voor andere planten.. kortom het proces en de uitleg is leuker dan door deze tuin lopen, al zie je nog wel de oude paadjes van vorige bewoners liggen die hun stuk grond hebben verkocht of afgestaan hebben aan de Trompenburg.

De andere tuin is prachtig om te lopen, prachtige dingen zijn er te zien,  ook is er op verschillende plekken wat kunst neergezet maar het lopen door al het groen etc is toch erg mooi en lekker..

Daarna terug naar het huis van Chris en Rick waar we heerlijk een glas water hebben gedronken, de katten nog even hebben geaaid om te gaan eten bij de pizzeria in Rotterdam, heerlijke pizza en goed eten, al is hun bediening heel snel, wel lekker maar erg gemakkelijk zit dat niet als je een soort van opgejaagd gevoel krijgt als je eet omdat je bang bent dat je te lang zit.. terwijl je leuk en gezellig uit wilt.

De dag was om voordat ik het door had en ging ik terug naar huis, met een volle buik, met een tas vol mooie herinneringen en een nieuwe afspraak omdat het anders misschien niet meer gaat lukken elkaar te zien.












Geen opmerkingen:

Een reactie posten