dinsdag 11 mei 2021

wandeling met Marlous.....

 

Gisteren had ik met Marlous afgesproken om samen een wandeling te gaan maken. Meestal bezoeken we een stad met een leuk museum maar dit keer kon het niet anders dan dat we maar gingen wandelen. Van ons beiden een soort van nieuwe hobby, dus extra leuk om dit nu te gaan doen samen.

Om half 1 hadden we afgesproken bij haar moeder thuis, erg gezellig, met haar moeder is het altijd lachen en dikke lol.. ze zit nog vol ondeugende grappen.. geweldig.

De wandeling begonnen we met elkaar, in Haastrecht blijft een bijzonder dorp/stadje. en je kan er heerlijk dwalen dat is op zeker.

WE zijn het Tiendepad gaan lopen, Dank zij de Komoot app konden we deze route vinden en konden we dus lopen volgens deze route

Het scheelt wel een hoop dat Marlous deze omgeving kent en dus eigenlijk al een beetje wist waar we langs moesten maar ook voor haar waren er toch nog wel wat verrassingen gelukkig.. dat maakt het voor mij ook leuker, dan dat ze al alles had gezien wat we gingen lopen.

DE toch ging door de polder, een prachtig landschap waar veel vogels toch op het nest zitten en waar je dus ook heel veel vogels gewoon ziet broeden.. wel zagen we ontzettend veel dode dieren liggen, voor mij is dat wel handig omdat ik met een bundel bezig ben over overleden dieren langs de kant van de weg met de prachtige titel Wat was en wat nog over is...

Maar dat is iets wat nog moet gaan komen..

Samen hebben we heerlijk lopen kletsen, we raken gewoon nooit uitgepraat, we vliegen van de hak op de tak en komen op de meest vreemde onderwerpen,kortom dikke lol samen.

Aan het einde hebben we nog even een kringloop winkel bezocht, omdat ik nog zoek naar bepaalde onderdelen van een servies wat ik aan het sparen ben. mijn nette servies zeg maar.. beken misschien bij velen het Arzberg Cannalee servies. dat is het witte servies met ribbels... ik heb al veel maar zoek met name nog de dessertschaaltjes, de melkkan en de bekers ( nog 5 stuks)  dan is denk dat wat ik nodig heb compleet.

Kortom regelmatig struin ik op rommelmarkten en kringloopwinkels in de hoop dat ik het tegen kom maar ik geloof dat ik nu opzoek ben naar een speld in de hooiberg maar je weet het nooit.

In het winkeltje in Haastrecht was het in ieder geval niet te vinden.

maar het was een lekkere wandeling van maar 13 km en was heerlijk om te lopen in goed gezelschap











Geen opmerkingen:

Een reactie posten