woensdag 26 mei 2021

ontwaken

 

Het wakker worden is op dit moment toch wel een dingetje... weet niet of het ligt aan het feit dat ik een week geleden gevaccineerd ben of aan dat ik hooikoorts hebt of dat ik te laat naar bed ga... of misschien ook wel dat er een stuk spanning weg is omdat ik me al veel veiliger voel dank zijn de vaccinatie.. het kan van alles zijn al denk ik zelf ook dat het einde van het schooljaar er mee te maken heeft, en misschien wel een combinatie van alles.

Gelukkig had ik vandaag een rustig dagje, hoefde alleen maar in de ochtend les geven, nou lesgeven zitten te kijken naar hoe de leerlingen hun best doen op de VAS-toetsen.

Goed gehumeurd, wat ik altijd ben als ik eenmaal de sprong heb gemaakt in de dag, begin met mijn dagelijkse rituelen... etc. ging ik vanochtend om half 8 de deur uit om gewoonte getrouw naar mijn werk te lopen. Even de kleine tenen laten wennen aan dat ze moeten lopen en dat lukt het helemaal, geen probleem. Deze wandeling zorgt er altijd wel voor mijn hoofd wakker word en ik dus al wandelend geniet van de schaarse stukjes natuur die ik zie.

Aangekomen op school, even snel naar mijn lokaal gelopen om daar wat spullen uit de tas te doen en daarna naar het lokaal gelopen waar ik de VAS toetsen moet afnemen. alles tot in de puntjes geregeld, blaadjes op de tafels gelegd, daarna meteen ook maar ze goed verdeeld over de tafels zodat ze goed verspreid zitten, de leerlingen die het wat lastiger hebben vlak bij mij gezet, kortom alles was klaar

De powerpoint opgestart, dus ik kon volledig aan de slag, ik was er helemaal klaar voor.. ondertussen kwam de coördinator nog even langs bij mij of alles goed ging, en dat ging het ik was super trots wederom dat ik het dit keer toch maar mooi geregeld had.. 

Snel een kopje thee gehaald voordat de bel zou gaan, de bel ging en ik zag de klas die ik moest hebben voor de toets langs mijn lokaal lopen.... dus ik zo... he waar gaan jullie heen, antwoord: "Meneer we zitten in lokaal 102 en niet in 101" 

Daar stond ik met mijn goed gedrag.. dus ik meteen zeggen kom maar naar dit lokaal zit toch niemand nu.. en anders kunnen ze in 102, want hier staat het klaar.....

kortom het is een goedemorgen.. Het valt me de laatste week wel vaker op dat ik wat minder gestructureerd ben in mijn doen en laten... zou het dan toch komen door.... ach ik denk dat mijn karakter eigenschap eindelijk naar buiten komt en dat het nu eindelijk land. dat ik eigenlijk niet zo gestructureerd ben maar dat ik dus eigenlijk gewoon een chaoot ben wat ik allang wist maar nu dus nog extra bevestigd krijg in mijn leven...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten