maandag 17 mei 2021

hebbes....

 

in alle vroegte ben ik gaan lopen naar de vaccinatie plek in Alphen. Mijn kennis van de wegen van Alphen zijn inmiddels aardig uitgebreid, dus ik ging wandelen want wat is er nu lekkerder dan gewoon in de vroege ochtend te wandelen en te genieten van het weer.. de zon scheen even.

Terwijl ik zo, met mijn postduiven richting gevoel, door ontwakend Alphen liep besefte ik me wel dat ik blij ben dat ik 3 hoog woon, ik ben ook zon mens die in alle huizen kijk en sommigen moesten nog duidelijk bijtrekken van de nacht, er was nog geen happy face te zien terwijl men bij de koffiepot stond... bij het raam. want ja veel keukens lijken zo te liggen dat je dus langs de keuken loopt...  voor mij af en toe echt schrikken.. omdat ik dacht zo ga je toch niet de straat op..  ik was natuurlijk heel vroeg op gestaan en mijn rek en strek oefeningen gedaan om mijn ik ben wakker gezicht zichtbaar te krijgen, de nodige loshangende onderdelen weer op hun plek gedrukt en tevens de nodige kunstgrepen verricht waardoor ik weer mezelf terug zag in de spiegel.. het is maar goed dat ik singel ben denk ik wel eens, want het  lijkt  me erg dat als iemand voor het eerst naast mij wakker gaat worden en dan ineens denkt wie is die man... die daar ligt.terwijl ik het ben.. lijkt me heel vervelend.

Maar goed terwijl ik zo gedachteloos door Alphen liep te dwalen.  begon het heel zacht te regenen, nou dat ben ik gewend van afgelopen donderdag dus dat doet me al niets  meer. maar terwijl ik liep werden de buien erger en erger. en heel heftig.. terwijl ik daar toch wat verwonderd over rond liep te dwalen bedacht ik me ineens hé,. kennelijk ben ik inderdaad die ene postduif die altijd te laat komt of gewoon niet aankomt, ik was langs de verkeerde kant van de sloot gaan lopen en er was geen bruggetje om over te steken dus.. even nagedacht om dan maar terug te lopen tot het begin van dit straatje en wederom al die ontwakende gezichten te zien, had ik niet zoveel zin in en dacht het komt vast goed. laat ik maar doorlopen, dus dat heb ik maar gedaan. Onderweg kwam ik nog een isk leerling tegen die meteen begon te stralen toen hij mij zag en ik ook omdat ik hem zag, wetende dat hij nu dus niet een onderdeel is geweest van de schietpartij in Alphen, dat is nog even spannend de komende dagen wie wel en wie niet..

Maar goed zoals te verwachten was, ondanks dat ik inderdaad verkeerd was gelopen was ik ruim op tijd, dus kon ik mooi even schuilen bij een ingang voor ik naar binnen moest.

Eindelijk was het 10 over en kon ik aan mijn wandeling beginnen om aan te sluiten en me te laten vaccineren. Wat is dit goed georganiseerd.. heel bijzonder, zeker omdat ik bij sommige teststraten het vaak heel slecht vind maar dit keer, prima geregeld.. kan niet anders zeggen.

Dus nadat al mijn gegevens waren bekeken kon ik naar wachtkamer 3, maar aangezien wachtkamer 2 al vrij was werd ik door de dame daar meteen maar geroepen om te komen en er te gaan zitten...  even werden alle gegevens nagekeken en mocht ik gaan zitten voor de prik.. dus dat was ook snel gedaan. gaan zitten lief kijken mooi lachen en klaar. prik.

binnen 1 seconde klaar.. daarna moest ik lopen naar de plek waar ik een 15 minuten moest gaan zitten wachten. prima vind ik  dat, maar voor de zekerheid heb ik maar even gevraagd of ik zelf mocht bepalen als ik weg kon naar 15 minuten of dat men er mij op wees, maar dat kon ik dus zelf bepalen gelukkig, dus daar was ik wel blij om, dus nadat ik braaf 15 minuten had gewacht ben ik naar huis gelopen. en diep onder de indruk hoe vakkundig dit in Alphen is opgezet en hoe men het doet. prachtig en goed. diep respect voor de medewerkers van de GGD die dit zo hebben geregeld.;

Terwijl ik deze blog schrijf heb ik nog geen last van mijn bijwerkingen maar dat kan nog komen natuurlijk maar zoals het er nu naar uitziet komt het wel goed.. gaat het meevallen.. 

tip van mij mijn moeder toegepast.. veel wrijven op de plek van de vaccinatie zodat het zich snel verspreid door hij lijf, dan is het sneller verspreid en heb je minder last uiteindelijk. en daar geloof ik zeker in.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten