zondag 30 mei 2021

en het is gedaan met de zondagsrust

 

Tja met het openen van de sportscholen en de gewone scholen, begint mijn leven toch wel ineens heel anders te worden dan het afgelopen halfjaar.. het is een bijzondere uitdaging nu.

De zondag uitslapen en wat rond tutten is net meer mogelijk nu..ik moet aan de bak, ook om te zorgen dat ik die paar corona kilo's weer weg werk maar ook omdat ik gewoon fit wil zijn, al ben ik aardig fit door dat wandelen en dat thuis sporten toch merk ik dat de lessen cross een heel ander beroep doen op je conditie. ben gesloopt na zon les van anderhalf uur.. en ja ik heb tegenwoordig ook spierpijn.. heel gek, kennelijk hebben mijn spieren ineens begrepen dat ze ook pijn mogen doen na een training.. of ik doe de oefeningen nu beter dat zou ook kunnen

Dus het uitslapen op zondag is verleden tijd.. ik sta tegenwoordig op om 8 uur tenslotte moet ik wel om 9.30 op de sportschool zijn. waar ik dan denk ik vooral in het begin als een soort zombie rond zal lopen en rond zal kijken met een blik van .. leeft er nog iemand hier en dan vooral ook met de vraag boven mijn  HOE DAN

Gisteren al even weer contact gehad met onze Benjamin junior, die ik ook zo lang als de lockdown duurde niet meer heb gezien en gesproken of hij ook zou komen op zondagochtend en dat zou hij dus doen... Hij zei meteen wil wel naast jou liggen kunnen we bij kletsen, al denk ik dat daar weinig van zal komen.. eerste hoop was toen ik opstond dat mijn spierpijn eindelijk uit mijn benen is vertrokken.. maar ik vrees het ergste

Bij aankomst lagen de spullen en matjes al klaar, ideaal dat we dat niet meer hoefden te doen vond ik.. hou ik erg van in een gespreid bedje te komen. We begonnen met een rustig rondje om het beruchte gebouw bij de sportschool elk rondje is 500 meter... dus dat ging als een speer, eerste zijde dribbelen, tweede zijde hakken billen, derde zijde knie hef en dan de laatste zijde vol speed rennen. Inmiddels ben ik daarin wel getraind dat ik mijn eigen tempo hou, niet te hard maar een tempo dat ik kan volhouden. Benjamin junior was er ook bij en we liepen meteen al weer samen, druk pratend dat rondje, er was veel bij te praten.. toch blijkt het met vol speed dat ik gewoon lekker rustig in mijn eigen tempo blijf lopen, terwijl ik weet dat ik veel harder kan, begint het altijd ontzettend te rennen, met als gevolg dat als we meer rondjes moeten hij kapot is en het niet volhoud en ik dus wel , heb inmiddels met het hardlopen wel mijn kadans en ritme gevonden.

We deden vandaag een tabata.. dat betekend 30 seconden werken en dan 10 seconden rust.. de eerste sessie was vooral buikspieren. en die hebben me gemist merkte ik.. die kreunden inwendig dankbaar dat ze weer aan de beurt kwamen, al veranderde dat dankbaar in klagen van de spieren. ze vonden het niet leuk meer, ben ook bang dat ze het morgen helemaal niet meer leuk vinden.. maar dat is de zorg voor morgen.

Voor de duidelijkheid in de buikspieren, zaten naast de dode hond, de situp, de legraisers.. 2x, ook wederom de erotische pose.. waarvan ik de naam hoor en denk nu onthouden en dat doe ik dan vervolgens niet.. heel knap kennelijk wil ik het niet weten dat blijkt wel.

Daarna gingen we met elastieken aan de slag erg gaaf dit keer, ik had er nog nooit echt mee gewerkt terwijl ik ze thuis heb liggen, maar wat kun je er veel mee trainen geweldig, weer iets om te onthouden voor als ik een keer niet kan trainen op de sportschool of als we weer om welke vage reden dan ook dicht moeten dan kan ik dat ook thuis oefenen.

De eerste angst is wel als ze maar niet knappen en daarna komt de angst dat ze maar niet van het paaltje schieten als je oefeningen er mee gaat doen die je liggend op de grond doet en dan de elastiek om een paaltje legt en dan juist het moet aan trekken boven je hoofd... ,en alle oefeningen nog steeds 8 x 30 secondes met 10 minuten pauze. al vergaten we vaak de pauze omdat we zo stonden te kletsen met elkaar dat we niet eens hoorden dat de pauze er was.. heerlijk met elkaar lachen over van alles en nog wat.. het blijft met elkaar zo leuk altijd dat samen genieten en sporten.. 

aan het einde nog een rondje met dezelfde oefeningen dus de laatste zijde ben ik toch nog even wat harder gaan rennen ook om te laten zien dat ik het wel kan. maar eigenlijk wilde ik dat niet..

hieronder een filmpje waarop te zien is wat je allemaal met zon elastiek kan..

en je hebt verschillende weerstanden dat is wel zo lekker.

Natuurlijk ging ik in de middag lopen naar Heleen  voor de wekelijkse bespreking van het leven. om eerlijk te zijn is het gewoon lekker kletsen met elkaar en genieten van het gezelschap en nu kunnen we lekker buiten zitten wat ook erg lekker is.. 












Geen opmerkingen:

Een reactie posten