zaterdag 10 april 2021

zonder dat ik het wist......

 

 Dwalend over het internet, waarbij ik ineens op een site terecht kom met allemaal Banksy spullen kijk ik wat rond en besef ineens dat ik het bovenstaande schilderij in Berlijn heb gezien zonder dat ik wist dat het een Banksy was,. zo bijzonder.. Deze Streetart artiest, waarvan men nog steeds niet weet wie het is,  maakt mooie bijzondere streetart.. 
Als ik zo eens mijn collectie streetart foto's bekijk merk ik dat ik best veel werk van hem heb vastgelegd op de gevoelige plaat. Al zit er ook veel museum werk tussen, toch  ook veel wat dingen die ik op straat heb gezien.. waarvan ik niet wist dat het een Banksy was, mede  omdat ik  vooral denk aan eenvoudige kleine dingen en niet aan iets groots zoals een auto die beschilderd is.. die ik al vaker in London had gezien maar niet bedacht het dat lijkt een Banksy, dat hoorde ik pas toen ik met en streetart tour liep in London.

Daarnaast zag ik afgelopen woensdagavond ene prachtige docu over Banksy en dat deed me toch weer eens duiken in zijn werk en waarom het mij zo raakt. ik denk dat het met name de zeggingskracht is van de eenvoud.. dat raakt me vooral.

 
 













Geen opmerkingen:

Een reactie posten