dinsdag 30 maart 2021

ze waren aan vervanging toe

Mijn wandelschoenen die ik vorig jaar heb gekocht, liepen nog best..toch merkte ik op een gegeven moment dat de bal van mijn voet pijn begon te doen. 
Bij nadere inspectie bleek inderdaad dat ze daar dun waren. 
Normaal kan je 1000 km lopen op deze schoenen, maar ik heb denk ik dat wel gehaald, als ik kijk hoeveel ik heb gewandeld het afgelopen jaar, incluis lang afstanden, besloot ik om toch maar nieuwe te kopen. Dit ook omdat ik weet dat er nog een paar pittige wandelingen gaan komen, het Pieterpad moet af, De levenswandeling ook nog die in de mei vakantie staat gepland. kortom er is nog veel te doen en te beleven. 
 
Dus struinend op de site van de ANWB zag ik ze staan, de schoenen die ik vorig jaar had gekocht waren er helaas niet meer.. ik ben er van overtuigd dat je nooit een winnend team moet veranderen.. dus ik wilde eigenlijk dezelfde schoenen hebben, maar die waren helaas uit de handel genomen, dus ik heb toen maar gezocht op zwarte en waterdicht, wat ik wel heel belangrijk vind. het moet wel lopen tenslotte..
 
Mijn ervaring bij de ANWB winkel in Alphen was erg goed, ze waren duidelijk trek ze aan en ga lopen, en als ze goed zitten en lekker lopen, niet meer twijfelen maar kopen. dit omdat je anders spijt krijgt.. als ze niet meteen goed zitten dan is het al verkeerd.
Deze wijze woorden in mijn hoofd, mede omdat mijn ervaring was met de vorige schoenen,  heb ik deze schoenen besteld, met in mijn achterhoofd de woorden, als het niet bevalt dan gaan ze meteen terug.
 
Afgelopen vrijdag waren ze er.. dus ik heb ze gepast ben door mijn kamer gaan lopen en dacht meteen dit zit, dit loopt lekker..  natuurlijk lopen ze iets anders dan de vorigen, maar ja dat deden de grijzen ook, liepen anders dan mijn palediums dus dat is niet zo gek.
 
Kortom ik moet ze nog wel inlopen, dus ze gaan nog niet mee op de volgende twee etappes van het Pieterpad,  maar in de toekomst als ze zijn ingelopen zullen ze vaak mijn medewandelaar zijn.. en zullen we weer bijzondere dingen meemaken en zien. dat kan niet anders.
Ze gaan ingelopen worden na het pieterpad etappe 3 en 4 
 





 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten