dinsdag 9 maart 2021

monopoly

 

Vrijdagavond besloten we weer een spelletjes avond te houden. We spraken af om 21.00 omdat dan de kleine zou slapen en dan konden we gewoon aan de slag met het spel waarbij Jeroen altijd schijnt te winnen.

We speelden nog met het oude bord, dus het waren de oude briefjes, van mijn jeugd, met guldens in plaats van euro's dus dat was erg gaaf ook om te spelen.  Echt terug in mijn jeugd. Maar ook de wetenschap kwam omhoog dat ik hierin altijd verloor, en begreep nooit hoe dat kwam, terwijl ik zo zorgvuldig spaarde en zorgde dat ik genoeg geld bleef houden.... ik investeerde wel, maar zoals ik geleerd had, pas als je het geld hebt dan pas mag je iets kopen.. dus dat paste ik altijd toe met het hierboven beschreven succes, altijd bankroet en failliet dus of dat nou een opvoeding is die erg geslaagd is vraag ik me af.

Toen het spel begon ging het goed,  voor ik het wist zat Jeroen diep in de problemen, moest op alles een hypotheek nemen, terwijl Femke en ik het heel goed deden, we hadden veel straten, en het liep zoals we hoopten..  

We zaten voor ons gevoel op rozen. Jeroen, dat begreep ik inmiddels wilde graag de Kalverstraat en de Leidsestraat, dat probeerden we natuurlijk te voorkomen. Dat lukte ook heel goed Femke had ineens de Leidschestraat te pakken dus wij blij  want dan kon Jeroen daarop geen huizen, hotels bouwen ,want de ervaring had al geleerd dat als Jeroen die heeft dan ben je weg als je op die straten komt. dus tja.. dat was gelukt

Ik was erg blij met straten en had ineens drie straten van een stad dus ik kon huisjes bouwen. dat meteen gedaan. met als gevolg dat ik dus meteen een aanslag kreeg. en kon ik dus meteen hypotheken nemen Inmiddels bulkte Femke van het geld, had Jeroen  zijn hypotheken afgelost en het spel werd steeds heftiger. de controle die ik dacht te hebben glipte als zand door mijn vingers.. balen gewoon.

Maar ik bleef geloven in dat het goed zou komen.. Inmiddels had Femke haar Leidschestraat met Jeroen geruild voor een aantal straten zodat zij ook een huisjes kon bouwen etc. dus het bord begon een echt mijnenveld te worden.

Gelukkig kwam ik op het vakje met ga naar de gevangenis. dus ik blij, superblij want ik kon daardoor 3 beurten wel geld vangen en ademhalen. Ben nog nooit zo blij geweest en dacht nog er is kans dat ik ga winnen met inmiddels mijn kaarten in de hypotheek.

Aangezien ik erg optimistisch blijf, dacht ik het komt wel goed, ik raak het wel kwijt ik koop straks mijn straten terug en ben dan klaar.. geen probleem toch.

Na die drie beurten moest ik weer het veld in.. het voelde een beetje als weer naar school gaan terwijl je het spannend vind met de nieuwe ontwikkelingen van het virus.. maar goed daaraan ben ik inmiddels gewend geraakt. Dus we gingen vol vuur het veld in.. om inderdaad na een aantal beurten terecht te komen op de Kalverstraat met 4 huisjes..  dus.. ik lag totaal uit het spel om 23.45. ik zie het nog voor me..

maar ben wel glorierijk ten onder gegaan dus dat scheelt.. 

Gelukkig zegen ze ongeluk in het spel, geluk in de liefde...

vraag me af ben ik in dit geval nou die beruchte uitzondering op de regel :-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten