zaterdag 13 maart 2021

de eerste week voorbij


 Het is volbracht de eerste week op school, het was weer wennen. Gelukkig is het me wel gelukt om elke dag, behalve dinsdag, naar mijn werk te wandelen, dat ging erg goed, en ik denk dat ik dat er inhoud, mede omdat het toch ook je hoofd lekker leeg maakt.. en het verdient zo lekker de punten bij elkaar voor de gratis filmavonden in Pathé.

Onderweg zie ik de meest leuke dingen, zoals deze week waar ik me dan over verwonder, zie ik ineens een vis liggen in de bosjes die dood is..  of ineens het prachtige groen van de struik dit begint uit te lopen.. zo gaaf, dat lopen geeft me toch veel meer ruimte en ik geniet. Dit is toch wel de winst van de lock down dat ik het wandelen heb ontdekt

Daarnaast begon ik gelukkig vrij rustig op maandag, wel een late dag, ik begon rond 13.00 en rond 16.00 was ik klaar. Het is toch wel even goed bedenken wat je gaat doen en ook een stukje spanning wat kan wel wat kan niet. Kortom het is daarin ook weer zoeken en nieuwe dingen ontdekken.

Het was heerlijk om de leerlingen weer te zien, en het leuke vond ik wel dat ik dus in het begin echt weer even moest bedenken wat en hoe. ik was dingen vergeten die ik normaal gewoon doen, zoals het scherm delen, met windows teken P maar dat wist ik dus niet meer.. kwam er wel achter, al was het wat laat, maar dat is ook geen probleem dan.

Daarna had ik het te pakken en draaide ik op volle toeren en heb ik ontzettend zitten genieten.

De Dinsdag was mijn ochtend in de polder wat ook wel erg leuk is al zag ik daar erg tegen op, het zijn halve klassen maar ik zit wel in een normaal leslokaal, dus niet in een speciaal dramalokaal.  

Ik heb me suf gepiekerd over wat ik kan doen, totdat ik besloot ik laat de leerlingen eerst de opdrachten die ze niet af hebben af te laten maken en daarna gaan ze aan het werk met het maken van een stopmotion.

Het is omdenken en denken in mogelijkheden wat wel even lastig is maar ik hou erg van uitdagingen.

Nadat ik klaar was op de locatie in de polder ben ik dus terug gegaan naar mijn eigen locatie waar ik dus tot 16.00 aan  het lesgeven was. 

Had me voorgenomen om te gaan sporten thuis in de avond maar dat lukte dus niet helaas heb wel 10 minuten de kb geswingd nog wel 1 minuut wat anders gedaan, wat buikspieroefeningen gedaan in  5 minuten en besloot om het maar niet meer te doen, kon even niet de motivatie opbrengen, toen miste ik echt de sportschool.. maar goed dat gaat ook wel weer komen.

De rest van de week was lekker werken en ging het goed. Zelfs de auto nog even door de wasstraat gehaald het uitje van de week.. 

Vrijdag heerlijk met de storm door mijn haren die kennelijk ook alles meteen uit mijn hoofd blies naar huis gelopen, onderweg  hoorde ik ineens een man roepen of ik hem kon helpen.. dat doe ik altijd als dat kan, hij kon zijn scootmobiel niet in zijn schuurtje zetten omdat de wind zo sterk was. dus ik heb hem even geholpen.

Daarna meteen hem maar een kaartje gegeven met mijn bankrekening nummer je weet maar nooit waar het goed voor kan zijn.

De vrijdagavond een keer niet de hele avond voor de computer zitten om te kijken naar filmpjes maar ineens tijd om een bananenbrood te bakken die meer dan prima zal smaken.. extra noten toegevoegd. en verder niets meer te doen  heerlijk 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten