zaterdag 27 februari 2021

iedereen is van de Wereld

 

Het lijkt erop dat ik de laatste tijd heel veel tv kijk wat ook niet zo gek is sinds de avondklok en de lock down. tenslotte kan ik niets doen, ik kan naar vrienden maar ik moet wel om 21.00 thuis zijn dat doe ik dan ook..

Maar dan zit ik toch vaak nog even voor de tv te kijken en al zappend kom ik bij diverse programma's langs  en blijf ik hangen, 

Zo ook bij het programma "iedereen is van de wereld" dat gepresenteerd word door Jan Versteegh, juist die jongen die in de L 'homo zon prachtige foto serie had, en ook bekend van de wie is de mol. Daarnaast was hij ook de presentator van Lingo,... maar goed nu presenteert hij dit programma.  en moet zeggen hij dreunt zijn teksten behoorlijk op. ik mis de Jan die ik vaak heb gezien, de jonge hond die zichzelf is. in dit programma komt hij niet echt tot zijn recht. 

Toch het programma is erg leuk,  het gaat erom dat men veel mensen heeft benaderd uit diverse delen van de wereld waar ze hun vragen hebben gesteld, foto's hebben gemaakt van hoe ze leven en waar ze leven etc.. en dan de spelers aan de hand van deze foto's moeten bepalen of het wel of niet zo is, of wat is hun huisdier, wat voor badkamer hebben ze etc.

Het is natuurlijk allemaal gebaseerd op vooroordelen en invullingen toch opent het ook mijn ogen weer.. ik ben som gefascineerd over hoe mensen leven, over hun badkamer, over hun huisdieren, zoals die man die in een rugzak een slang had dat boven zijn bed hing, maar zijn vrouw mocht dat niet weten.. ik dacht meteen, hoop niet dat zijn vrouw deze tas mee neem om boodschappen te doen.. ik denk dat er dan hele gekke dingen gaan gebeuren in de winkel en ik denk ook dat er een scheiding aan komt.

maar goed het is en blijft een boeiend programma wat vooral draait om kilometers te verdienen voor een grote reis naar hun droomland ...

De captains vind ik niet zo geslaagd maar dat is persoonlijk. wel vind ik het leuk dat onbekende Nederlanders mee doen die dus kilometers kunnen winnen om te reizen als het weer kan.

 

Helaas is het programma niet meer op tv wat ik erg jammer vind

 

 hieronder toch maar even wat plaatjes van Jan uit de L'Homo , tenslotte wil het oog ook wel wat tijdens deze lock down...  en ik moet zeggen wat waren ze toen nog jong





Geen opmerkingen:

Een reactie posten